رئیس کل دادگستری کرمان خبر داد:

تکمیل پروژه خط انتقال گاز هنزا ظرف سه ماه

رییس‌کل دادگستری استان کرمان ضمن بررسی ابعاد مختلف پروژه خط انتقال گاز هنزا گفت: موانع موجود در مسیر تملک اراضی واقع در مسیر اجرای این پروژه باید در چارچوب قانون حل شده و این طرح ظرف سه ماه آینده اجرایی شود.
تصویر تکمیل پروژه خط انتقال گاز هنزا ظرف سه ماه

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، یدالله موحد روز سه شنبه در نشست ستاد اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی افزود: بر اساس قانون تملک، هر پروژه عمرانی تعریف شده و دارای مصوبه نهادهای بالادستی، باید در چارچوب قانون اجرا شود.

وی با اشاره به این مطلب که در قوانین کشور، تکلیف اجرای پروژه های عمرانی روشن است، اظهار داشت: گاهی اوقات با مداخلات نابه‌جای ایجاد شده، مسیر اجرای پروژه مبهم و منجر به معطل ماندن پروژه ها میشود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: اراضی و املاک متعلق به مردم در مسیر اجرای پروژه، باید با رضایت دستگاه مجری طرح و مالک تعیین تکلیف شود و در غیر اینصورت دادگاه به موضوع وارد می‌شود و ضمن انتخاب هیات کارشناسی سه نفره، زمینه تعیین تکلیف املاک و اجرای پروژه را فراهم می‌کند.

موحد با اشاره به تجربه استان کرمان در تعیین تکلیف اراضی واقع در مسیر اجرای پروژه های مختلف، تاکید کرد: مداخلات مدیران در مسیر اجرای پروژه ها باید در راستای حل مساله بوده و نباید مانع آفرین باشد.
وی با تاکید بر این مطلب که مدیریت ها باید در چارچوب قانون تدوین شود، افزود: قانون باید ملاک عمل در تمام زمینه ها باشد و باید با کنارگذاشتن مصلحت اندیشی‌ها زمینه‌ای را فراهم کرد که در ادامه این مسیر مردم نیز به قانونمندی و حرکت قانونمند عادت کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که اگر کارها از فرایند قانونی وارد حاشیه ها شوند، روند اجرایی با مشکلات متعدد روبرو می شود، گفت: مردم باید به حق خود برسند و همه از آن حمایت می‌کنیم اما این به معنای آن نیست که در برابر عدم همکاری برخی افراد فرصت طلب، اجرای پروژه هایی که بخش زیادی از افراد جامعه از آن بهره مند می شوند، معطل بماند.

موحد با تاکید بر این مطلب که کار اجرای خط انتقال گاز هنزا باید در بازه زمانی سه ماه آینده اجرایی شود، عنوان کرد: نهادهای قضایی و امنیتی اجازه نخواهند داد که عده ای محدود به منظور کسب منافع بیشتر، مانع اجرای پروژه های عام المنفعه شوند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان تصریح کرد: باید با مدیرانی که در مسیر اجرای پروژه های عمرانی تعلل ایجاد می کنند نیز برخورد شود.

در این نشست مشکلات یک واحد تولیدی در حوزه فولاد با ۷۰۰ کارگر در حوزه امور مالیاتی بررسی و رفع شد.

در ادامه این نشست مشکلات یک واحد توزیعی بزرگ در مرکز استان کرمان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

هنزا در ۱۷۰ کیلومتری استان کرمان و ۳۰کیلومتری شرق شهرستان رابر قرار دارد.

منبع:ایرنا

305722