تقویت شبکه گاز شمال‌شرق ایران با اجرای چند پروژه

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز اجرای چندین پروژه برای تقویت شبکه گاز در مناطق شمال‌شرق کشور را دستور کار قرار داده است تا سال آینده چالشی در زمینه تأمین پایدار گاز این منطقه از کشور نداشته باشیم.
تصویر تقویت شبکه گاز شمال‌شرق ایران با اجرای چند پروژه

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز 16اینچ به تربت‌جام اظهار داشت: این پروژه با توجه با تأکیدهای وزیر نفت برای تقویت گازرسانی به شمال شرق کشور و تسریع در آغاز عملیات‌های اجرایی صنعت گاز به این مناطق آغاز شده است.

وی با بیان اینکه چند پروژه اصلی به‌منظور تقویت شبکه گاز به مناطق شمال شرق ایران در دستور کار وزارت نفت است، تصریح کرد: برای پایداری گازرسانی به این مناطق پروژه احداث خط لوله گاز 36اینچ دوراهی دشتک به نهبندان به‌زودی آغاز می‌شود، آغاز عملیات خط انتقال گاز لوله یازدهم و ساخت ایستگاه تقویت فشار آرادان هم در دستور کار قرار دارد که در تقویت شبکه گاز شمال شرق کشور بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: بحث ذخیره‌سازی گاز در شهرک‌های صنعتی نیز پیگیری می‌شود که همه با توجه به شرایط مناطق و مشترکان اجرایی خواهند شد.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه تقویت خط انتقال گاز 16اینچ حدفاصل صالح‌آباد به تربت‌جام 10 شهر با 166 هزار مشترک گازرسانی می‌شوند.

466916