اسماعیلی:

تعیین تکلیف معلمان سال ۹۱ تا ۹۹ در کمیسیون آموزش مجلس

عضو کمیسیون آموزش گفت: این کمیسیون می‌خواهد معلمان وارد شده از سال ۹۱ تا ۹۹ را تعیین تکلیف کند؛ چراکه قانون استخدامی برای سال ۹۱ به بعد وجود ندارد.
تصویر تعیین تکلیف معلمان سال ۹۱ تا ۹۹ در کمیسیون آموزش مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برای استخدام معلمان حق التدریسی، خرید خدمات، پیش دبستانی و نهضتی تا ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۱ تعیین تکلیف کرده است، گفت: کمیسیون آموزش می‌خواهد معلمان وارد شده از سال ۹۱ تا ۹۹ را تعیین تکلیف کند؛ چراکه قانون استخدامی برای سال ۹۱ به بعد وجود ندارد. بر این اساس با تدوین دستورالعمل، تعیین تکلیف به صورت قانونمند انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود ۲۵۳ نفر از معلمان از تعیین تکلیف جا مانده‌اند که پس از تاریخ ۲۶ مهر ماه ۹۱ تا پایان همان سال یعنی از آبان ماه به بعد وارد این حوزه آموزش و پرورش شده بودند؛ در کمیسیون آموزش و تحقیقات طرحی را آماده می‌کنیم که این تعداد هم وارد همان گروه‌های پیشین شوند و تعیین تکلیفشان صورت بگیرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قرار شده با آقای احمدی لاشکی معاون حقوقی آموزش و پرورش صحبت کنیم و بررسی شود آیا این ۲۵۳ نفر را می‌توان با معلمان قرآنی هم تاریخ کنند یا نه. در حقیقت تجمیع این تعداد از معلمان همراه با ۷۰۰ نفر معلم قرآنی، مهرآفرین، جاماندگان و... که کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجوز تعیین تکلیفشان را داد، بررسی می‌شود. اگر آموزش و پرورش چنین پیشنهادی را نپذیرد، ۲۵۳ نفر معلم یاد شده مشمول ماده ۲۸ خواهند شد.

منبع : خبرنگاران جوان

305695