مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۴۹۰۰ تن محصول باقلا خشک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت باقلای خشک از ۱۷۵۰ هکتار مزارع طارم خبر داد.

تصویر پیش‌بینی برداشت ۴۹۰۰ تن محصول باقلا خشک

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مجتبی اسکندری با اشاره به آغاز عملیات برداشت محصول باقلا در شهرستان طارم، اظهار کرد: تعداد ۱۸۰۰ نفر از بهره‌برداران منطقه به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی طارم با یادآوری اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۹۰۰ تن محصول باقلا خشک در سال زراعی جاری برداشت شود، ادامه داد: حدود ۱۷۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

اسکندری با بیان این موضوع که همه ساله برداشت باقلا در این شهرستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا نیمه اول تیر ادامه دارد، اضافه کرد: تمامی ارقام مورد کشت در این شهرستان، محلی است.

وی متذکر شد: کشت این محصول همانند سایر نباتات خانواده لگومینوز، به دلیل توانایی تثبیت ازت هوا بسیار با اهمیت بوده و در تناوب با سایر محصولات، موجب افزایش تولید آنها می‌شود.

این مسئول با یادآوری این موضوع که محصول تولیدی طارم علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان، به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود، بیان کرد: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص محصول باقلا، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تنظیم بازار است.

منبع: ایسنا

305681