به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان؛ یوسفی اظهار کرد: برای بهسازی آزادراه زنجان – تبریز قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان با پیمانکاران منعقد شده است که البته تأمین این اعتبار مشکلاتی دارد و امیدواریم با برطرف شدن این موارد، دستور اجرا صادر شود.
وی با اشاره به اینکه این محور از زمان افتتاح مشکلاتی از جمله افتادگی پلها و نشست داشت که موجب ناهمواری راه شده بود، عنوان کرد: در سالهای گذشته این مشکل به شکل مقطعی با لکهگیری برطرف میشد، اما در حال حاضر لازم است که روکش این محور تجدید شود تا ناهمواریها از بین برود.
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان با بیان اینکه تنوعی از کارها در محور زنجان – تبریز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بعضی از نقاط نیاز به روکش و آسفالت، اصلاح مسیر، پر کردن گودیها و سایر موارد دارد. تأمین روشنایی هم به مناقصه گذاشته شده که البته به اعتبار زیادی نیاز دارد و در صورت موافقت تامین روشنایی و نصب نیوجرسی نیز انجام خواهد شد.
وی در مورد سایر اقدامات راهداری، یادآور شد: هر ساله اقداماتی از جمله لکهگیری مقطعی، ترمیم شیارهایی که برای عبور و مرور خطرآفرین هستند، نصب تابلوها و علائم، تمیرات گاردریل، تأمین روشنایی و سایر موارد انجام میشود تا برای تردد کاربران جادهای مشکلی بهوجود نیاید.
این مسئول با اشاره به اینکه هر سه سال یک بار براساس آمار تصادفات، وضعیت جادهها پایش و نقاط پرتصادف مشخص میشود، بیان کرد: تعداد این نقاط ثابت نبوده و حتی با بهسازی محورها ممکن است سالانه به تعداد آنها اضافه شود؛ به عنوان مثال ممکن است با اضافه شدن یک راه روستایی، محل تقاطع این مسیر به راه فرعی یا اصلی به نقطه حادثهخیز تبدیل شود.
یوسفی تعداد نقاط پرتصادف استان را ۸۷ مورد برشمرد و گفت: بهسازی این نقاط برای تایید و ابلاغ اعتبار به تهران ارسال شده و در حال حاضر رفع حادثهخیزی ۱۱ نقطه اساسی در دستور کار قرار دارد که از مهمترین آنها میتوان به تقاطع مرشون در جاده ترانزیت، تقاطع عمیدآباد، سهراهی طارم تا نیماور، تقاطع روستای قرهبلاغ، خروجی زنجان – میانه و تقاطع جاده میانه با ماهنشان اشاره کرد که امیدواریم امسال بسیاری از آنها افتتاح شد.
منبع: ایسنا