بوشهر؛ یکی از 3 استان برتر کشور در زمینه اهدا خون

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: بوشهر با میانگین ۳۱ اهدا کننده در هر هزار نفر جمعیت، در میان ۳ استان برتر کشور در اهدا خون است.
تصویر بوشهر؛ یکی از 3 استان برتر کشور در زمینه اهدا خون

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، نرگس عبیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: میانگین اهدای خون به صورت سالانه در کشور ۲۵ به ازای هزار نفر جمعیت است که میانگین اهدا کنندگان بوشهر در سال ۶ نفر بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که اهدا کنندگان خون بیشتر اصول خود مراقبتی مورد توجه قرار داده و رعایت می‌کنند، با توسعه و نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون، سطح سلامت جسمی و روحی جامعه ارتقا می‌یابد.

عبیدی اضافه کرد: در صورتی که اهدا کنندگان بدانند که با اهدای خون خود در هر نوبت جان ۳ تا ۴ نفر را نجات می‌دهند، تاثیر روحی مثبتی بر آنها می‌گذارد، طوری که می‌توان هر اهدا کننده را یکی از قهرمانان جامعه نامید.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه جمعیت بالای بیماران تالاسمی و مبتلایان به داسی شکل عامل نیاز بیشتر استان به خون نسبت به میانگین کشوری است، اعلام کرد: ۵۰۰ بیمار تالاسمی بوشهر به صورت هفتگی، ۲ هفته‌ای و سه هفته نیازمند تزریق خون هستند و بقیه نیاز بیمارستانی استان صرف خونریزی‌های ناشی از حوادث، سوانح جاده‌ای، اعمال جراحی و زایمان می‌شود.

وی افزود: با این وجود به دلیل میانگین خوب اهدا، تاکنون پاسخگوی ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستانی استان بوده‌ایم.

عبیدی با بیان اینکه هر فردی که سالانه در دو نوبت اهدای خون داشته باشد، به عنوان اهداکننده مستمر شناخته می‌شود، گفت: در زمان حاضر استان بوشهر ۴ هزار و ۵۶۸ اهدا کننده مستمر دارد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ضمن گرامیداشت ۱۴ ژوئن، روز جهانی اهدای خون، اظهار کرد: به این مناسبت از اهداکنندگان خون بوشهری و مروجان این فرهنگ پسندیده در استان قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در مراکز چهارگانه انتقال خون استان با جدیت و سختگیری رعایت می‌شود، گفت: هم استانی‌هایی که از نعمت سلامتی و شرایط لازم برخوردارند با اطمینان خاطر برای یاری نیازمندان به خون، به این مراکز مراجعه کنند.

عبیدی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ هزار ۳۷۸ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند و ۶ هزار و ۸۶۶ نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

وی گفت: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ در صورت داشتن سلامتی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

منبع:ایرنا

305457