رضاپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

نهادهای مالی باید عملکرد شفاف خود را منتشر کنند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار صورت حساب‌های سازمان بورس مشوق خوبی برای سایر نهادهای اثرگذار که به نحوی با منافع عمومی و یا فضای اقتصادی کشور در گیر‌اند، می‌باشد و در فضای اقتصادی اثرات مثبتی از طریق بررسی فعالیت‌های مدیران و یا کارکنان شرکت‌ها دارد. 
تصویر نهادهای مالی باید عملکرد شفاف خود را منتشر کنند

احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص انتشار صورت حساب‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: این انتظار طبیعی وجود دارد که تمام نهادهای اقتصادی فعال در کشور صورت حساب‌های مالی استاندارد و شفاف داشته باشند و عملکرد مالی خود را به شکل کاملا واضح به اطلاع عموم رسانند.

رضاپور تصریح کرد: اقدام سازمان بورس در این زمینه یک اقدام بسیار عالی در جهت ارزیابی و نقد عملکرد سازمان با توجه با پتانسیل‌ها است. ضمن این که مشوق خوبی نیز برای سایر نهادهای اثرگذار که به نحوی با منافع عمومی و یا فضای اقتصادی کشور در گیر‌اند، می‌باشد و در فضای اقتصادی اثرات مثبتی از طریق بررسی فعالیت‌های مدیران و یا کارکنان شرکت‌ها دارد.

وی در خصوص عدم حضور سازمان بورس در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نیز گفت: به واسطه شرایط کرونایی استقبال اندکی از این نمایشگاه رخ داد. بسیاری از نهادهای مالی، کارگزاری‌ها و شرکت‌های مختلف خدمت دهنده در بازار سرمایه حضور کم رنگی در نمایشگاه داشتند و حضور بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دادند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: عدم حضور نهادهای مهم و موثر انگیزه‌های ترغیب کننده لازم را ایجاد نکرد و شرایط نامناسبی را که بازار در یک سال گذشته طی کرد نیز در کاهش استقبال از نمایشگاه موثر بود.

305242