عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

90 درصد منابع مالی کشور در اختیار رئیس جمهور است/فرصت‌طلبان به دنبال تارج کشور هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد منابع مالی و اقتصادی کشور در اختیار رئیس جمهور است، گفت: عده‌ای فرصت طلب می‌خواهند به بهانه‌های مختلف کشور را تاراج کنند.

تصویر 90 درصد منابع مالی کشور در اختیار رئیس جمهور است/فرصت‌طلبان به دنبال تارج کشور هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدحسین صفارهرندی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش « 42 سال حضور در انتخابات» که امروز در سینما بهمن سنندج و با حضور فعالان سیاسی کشوری و استانی برگزار گردید، عنوان داشت: نگاه مثبت به انتخابات، حضور حداکثری در انتخابات و نهایتا انتخاب نامزد اصلح 3 ویژگی هر انتخاباتی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات به ملت ایران فرصت داد که به صورت مستقیم در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند در حالی‌که قبل از انقلاب اینگونه نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کسانی که در پای صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کنند، بی‌گمان به امید اصلاح نابسامان کنونی در این همه‌پرسی حاضر شده‌اند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های نامزدهای را به خوبی مطالعه کنیم و بعدا تصمیم‌گیری کنیم، افزود: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که همه ملت ایران خواستار تغییر وضعیت کنونی در کشور هستند، بنابراین با انتخاب یک فرد اصلح می‌توان از وضعیت کنونی خلاصی یافت.

ایران در بسیاری از شاخصه‌های مهم جایگاه بسیار خوبی در بین دیگر کشورها دارد، ولی عملکرد ناقص و بد دولتمردان باعث شده است که نتوانیم از این فرصت‌های ناب برای توسعه همه جانبه کشور و نظام استفاده ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مشکلات کشور در مسئله سیاسی نبود یک حزب قدرتمند و تاثیرگذار بوده است، زیرا با وجود احزاب می‌توان به تمرکز نخبگان و برجستگان جامعه و کشور امیدوار بود.

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با این وجود به عینه می‌بینم که برخی از احزاب در کشور در شب انتخابات متولد می‌شوند و به گونه‌ای به میوه‌چینان قدرت در کشور تبدیل شده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این وجود در مناظرات به عینه دیدیم که برخی راه برون رفت کشور از وضعیت کنونی را نگاه به خارج می‌دانند که این تفکری اشتباه است و می‌تواند امنیت و اقتدار کشور را زیرا سئوال ببرد.

وی اظهار داشت: ایران در بسیاری از شاخصه‌های مهم جایگاه بسیار خوبی در بین دیگر کشورها دارد، ولی عملکرد ناقص و بد دولتمردان باعث شده است که نتوانیم از این فرصت‌های ناب برای توسعه همه جانبه کشور و نظام استفاده ببریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به فرموده مقام معظم رهبری برداشته شدن تحریم‌ها در دست دشمن است، ولی با این وجود ایشان اجازه مذاکره را به دولت داد ولی همه نتیجه آن را به عینه دیدیم.

صفارهرندی در ادامه بیان داشت: اگر به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها در کشور هستیم، بهترین و درست‌ترین راه تکیه بر دانش بومی و ملی است نه شعار و سیاست التماسی.

وی عنوان کرد: برخلاف عده‌ای که معتقدند که کشور به بن‌بست رسیده است، باید گفت که هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد و حل مشکلات با تکیه بر نیروی جوان و نخبه کشور امری حتمی است بنابراین در این انتخابات باید کسی را به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که به دنبال پیشرفت کشور به همت توان داخلی باشد نه همچنان امیدوار به مذاکره و...

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد منابع مالی و اقتصادی کشور در اختیار رئیس جمهور است، گفت: عده‌ای فرصت طلب می‌خواهند به بهانه‌های مختلف کشور را تاراج کنند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

305078