مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بودجه تعهدی در سال گذشته تحقق 222 درصدی یافت

بودجه تعهدی کمیته امداد استان زنجان در حوزه خیر و احسان به فضل الهی و همت کارکنان و پای کاربودن مردم شریف و نیکوکار استان 222 درصد طی سال گذشته تحقق یافت.

تصویر بودجه تعهدی در سال گذشته تحقق 222 درصدی یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران استان از مردم شریف، خیر و نیکوکار استان زنجان در همراهی کریمانه و پای کار بودن در برنامه‌های اجرایی این نهاد تشکر و قدردانی کرد و افزود: به فضل الهی و همت همکاران و پای کاربودن مردم شریف و نیکوکار زنجان بودجه تعهدی کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته 222 درصد تحقق یافت.

وی به استفاده از روشهای نوین و الکترونیکی و تلاش در جهت پویایی، ارائه طرح‌های نوآور و خلاقانه و دانش‌محور جهت خدمت‌رسانی بهتر به نیازمندان و محرومان تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اولویت‌بندی و نیازسنجی را در زمینه تخصیص بودجه ضروری دانست وافزود : ارزیابی ماهانه از نحوه تخصیص بودجه ، رسوب منابع و رتبه‌بندی و بازخورد آن در تحقق اهداف موثر است.

صفری به انضباط مالی و مدیریت بهینه منابع و مصارف بودجه تعهدی اشاره کرد وگفت : با برنامه‌ریزی مطلوب و نگاه راهبردی به برنامه‌ها باید ضمن رسیدن به نقطه مطلوب از نظر درآمدی در جهت جلوگیری از رسوب منابع نیز اقدامات مطلوبی داشته باشیم.

وی اشتغال، مسکن و خدمات فرهنگی را سه ضلع توانمندساز برای مددجویان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد استان زنجان با هم‌افزایی منابع و خلق فرصت‌های شغلی جدید و دانش‌بنیان در توانمندسازی جامعه هدف این نهاد گام‌های بلندی برداشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان با تأکید بر تلاش بیشتر برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت راهبران شغلی ، کاریابی و رویکردهای نوین در حوزه اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت ، تصریح کرد: شناسایی فرصت‌های جدید و هم‌افزایی آن با ظرفیت‌های موجود در بخش ایجاد اشتغال با رویکرد خلاقانه و دانش‌بنیان از برنامه‌های مهم کمیته امداد در این بخش بوده و با طراحی الگوهای بومی و استانی فعالیت‌ها در حوزه اشتغال ، توانمندسازی و خودکفایی اثر خود را بیشتر نمایان می‌کند.

صفری یکی از مشکلات اصلی در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان را موضوع ضمانت بانکی دانست و افزود : کمیته امداد در تعامل با بانک‌های عامل کمترین و سهل‌ترین تضامین را برای مددجویان پذیرفته است اما به منظور سهولت بیشتر در دریافت وام ، صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال نیز تشکیل گردیده تا با ضمانت وام توسط این نهاد پرداخت تسهیلات اشتغال در راستای توانمندسازی جامعه هدف بدون کوچکترین وقفه‌ای در جریان باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به طرح برون‌سپاری پرونده‌های سالمندان بالای 60 سال به مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت : در سال گذشته 30 درصد پرونده‌های سالمندان به مراکز نیکوکاری واگذار شده است و امسال واگذاری بیش از 70 درصد این پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری در دستورکار این نهاد قرار دارد.

منبع: روابط عمومی کمیته امداد

304984

مطالب مرتبط