حاجی‌بابایی خبر داد:

ارسال طرح تامین کالاهای اساسی به هیات رئیسه مجلس

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارسال طرح تامین کالاهای اساسی به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش پرسون، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود گفت: امروز با حضور خرسندی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای کمیته امداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های حمایتی توانسته نقش بسیار خوبی را در بحث اشتغالزایی ایفا کند، افزود: ما توانستیم در برنامه ۵ ساله ششم توسعه مصوبه خوبی را در ماده ۷۹ برای کمیته امداد داشته باشیم که براساس آن حقوق و مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا ۴ برابر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: براساس گزارش خرسندی، کمیته امداد با کسری بودجه مواجه است که با توجه به افراد پشت نوبت برای تحت پوشش قرار گرفتن توسط این کمیته، این موضوع باید بررسی شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به مصوبه برداشت ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل بند (الف) تبصره ( ۱۸) برای اشتغالزایی از محل صندوق ذخیره ارزی به کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۹۰۰ میلیارد تومان از این رقم به کمیته امداد پرداخت شده و ۶۰۰ میلیارد تومان مابقی آن را هم به امسال منتقل کرده‌اند که نکته قابل قبولی است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: در این جلسه مقرر شد؛ کمیته امداد گزارش اجمالی از وضعیت کنونی خود به همراه پیشنهاداتی در زمینه اشتغالزایی، افراد تحت پوشش و پشت نوبتی‌ها و ... به کمیسیون ارائه کند تا این موارد را در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر داشته باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید براینکه حدود ۵ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۱۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: این تعداد حدود دو میلیون و ۵۷۳ هزار خانوار می‌شود که در طرح تامین کالاهای اساسی مدنظر قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح تامین کالاهای اساسی بعد از اصلاح و تصویب در کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده تا در دستور صحن علنی قرار بگیرد، گفت: در این طرح تقریبا در دو سطح ۲۱ میلیون نفر و ۶۰ میلیون نفر کمک‌رسانی خواهد شد، مددجویان کمیته امداد جزو آن ۲۱ میلیون نفر قرار می‌گیرند که تقریبا یک اعتبار قابل توجهی برای سبد کالایی آنها تخصیص خواهد یافت.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: این طرح کمک بسیار بالایی برای کمیته امداد خواهد بود و جزو اعتبارات آن محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نگاه ویژه ای به کمیته امداد در بودجه سال ۱۴۰۰ داشته باشیم، گفت: بودجه‌هایی که تاکنون برای ایجاد اشتغال در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته به محل اصلی خود رسیده و کار انجام شده است که این موضوع نکته قابل قبولی است.

205982