شگفتی آفرین کشتی فرنگی

علی اکبر یوسفی سنگین وزن بابلی با غلبه بر نیکی هابی قهرمان‌جهان، شگفتی آفرین کاروان کشتی‌فرنگی لقب گرفت.
تصویر شگفتی آفرین کشتی فرنگی

به گزارش سایت خبری پرسون، روز نخست مسابقات بین‌المللی کشتی‌فرنگی جام پیت لاسینسکی از ظهر امروز (شنبه) به‌میزبانی شهر ورشو لهستان در ۵ وزن اول (۵۵، ۶۷، ۷۷، ۸۲ و ۱۳۰ کیلو) شروع شد. دیدارهای ۵ وزن دوم و پایانی ( ۶۰، ۶۳، ۷۲، ۸۷ و ۹۷ کیلو) نیز فردا برگزار می‌شود.

تیم منتخب اعزامی کشورمان با ۵ کشتی‌گیر در دو وزن ۹۷ و ۱۳۰ کیلو به‌ مصاف مدعیان حاضر در این پیکارها رفته است. امروز فقط امیر قاسمی‌منجزی، امین میرزازاده و علی‌اکبر یوسفی ۳ فرنگی‌کار مدعی دوبنده ۱۳۰ کیلوی کشورمان کشتی می‌گیرند، فردا نیز محمدهادی ساروی و مهدی بالی دو مدعی دوبنده ۹۷ کیلوی کشتی‌فرنگی ایران به‌مصاف حریفان می‌روند.

بعداز انجام قرعه‌کشی و تعیین هم‌گروهای نمایندگان سنگین‌وزن کشورمان، دو مدعی تیم‌ملی دور اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند و یک فرنگی‌کار نیز رقابت خودش را با شکست شروع کرد.

نتایج و عملکرد فرنگی‌کاران ایرانی در دور اولِ روز اولِ رقابتهای ۵ وزنِ اول به‌این‌شرح است:

* ۱۳۰ کیلو: شرکت‌کننده ۱۴ نفر، امیر قاسمی‌منجزی و امین میرزازاده دو فرنگی‌کار خوزستانی در بالای جدول باهم در یک‌گروه قرار گرفتند تا درصورت پیروزی و غلبه برحریفان، در نیمه‌نهایی با هم سرشاخ شوند، که با شکست منجزی این موضوع هم منتفی شد. علی‌اکبر یوسفی سنگین‌وزن مازنی، هم درگروه دیگر و پایین جدول، با نیکی هابی قهرمان‌جهان (استونی) هم گروه شد.

* دور اول علی‌اکبر یوسفی دربالای جدول مقابل روماس فریدریکاس (لیتوانی) ۵ – صفر به پیروزی رسید. یوسفی مازنی دور دوم باید با هیکی نابی دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان (استونی) کشتی گرفت و با پیروزی ۱ – ۱ به نیمه نهایی راه یافت تا برای حضور در فینال با ادوارد پاپ (آلمان) مبارزه کند.

* درگروه دیگر و پایین‌جدول امیر قاسمی‌منجزی دوراول به‌مصاف مامینجان عبداله‌اف قهرمان بازی‌های آسیایی (ازبکستان) رفت و با نتیجه ۸ – صفر شکست خورد و به امید صعود این ازبک به دیدار فینال و پایانی نشست تا شاید در گروه بازنده‌ها بتواند کشتی بگیرد.

* امین میرزازاده دیگر سنگین‌وزن خوزستانی کشورمان که با هم‌استانی خود قاسمی‌منجزی در پایین جدول هم‌گروه هستند، دور اول مقابل یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده برنز جهان (شیلی) ۲ – یک، برنده شد. میرزازاده دور دوم نیز مقابل مانتاس کنیستاتاس (لیتوانی) با نتیجه ۱ – ۱ به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. میرزازاده اگر در نیمه‌نهایی مقابلِ مامینجان عبداله‌اف قهرمان بازی‌های‌آسیایی (ازبکستان) که با نتیجه ۸ – صفر برابر امیر قاسمی منجزی برنده شده، به پیروزی برسد،خودش راهی فینال می شود و منجزی از گردونه رقابتها حذف می شود. اما اگر عبداله‌اف برابر میرزازاده به پیروزی برسد، دو نماینده خوزستانی کشورمان باید برای کسب مدال برنز با هم کشتی بگیرند.

304875