مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان در پرسش مهر

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از درخشش دانش آموزان و فرهنگیان این استان با کسب 21 عنوان رتبه برتر کشوری در بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر خبر داد.
تصویر درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان در پرسش مهر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسن مظفری افزود: در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ رئیس جمهوری اسلامی سوالی را طبق سنوات گذشته از دانش آموزان پرسیدند؛ "فرزندانم، برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنیم.؟ "

وی اضافه کرد: در بیست و یکمین دوره از رقابت‌های فراخوان ملی پرسش مهر که با حضور بیش از ۳۵ هزار نفر- رشته شرکت‌کننده در سطح استان برگزارشد، دانش‌آموزان زنجانی در ۲۱ رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌ها ارسال کردند.

گفته این مسوول، این آثار در مرحله استانی پایش و داوری و در نهایت۱۴۱ اثر منتخب دانش‌آموزی به دبیرخانه کشوری معرفی شد.

مظفری ادامه داد: دراین دوره از فراخوان پرسش مهر جهت تسهیل شرایط حضور فرهنگیان در این جشنواره ضمن اینکه شرایط حضور برای معلمان مدارس غیردولتی نیز فراهم شد، ارسال آثار معلمان به جشنواره بطور مستقیم از سطح مدرسه به دبیرخانه انجام شد که منجر به حضور معلمان با انگیزه بیشتری در این فراخوان بود.

وی یادآوری کرد: در مرحله کشوری این مسابقات ۶۰۳ نفر از دانش‌آموزان و معلمان به‌عنوان برگزیدگان نهایی و شایسته تقدیر انتخاب شدند که استان زنجان ۹ رتبه برتر دانش آموزی و ۱۲ رتبه برتر و شایسته تقدیر در بخش فرهنگیان کسب کرد.

گفتنی است پیش از این نیز این استان با کسب ۱۰ رتبه برتر دانش‌آموزی مقام اول را در مرحله کشوری فراخوان ملی پرسش مهر ۲۰ در بین ۳۲ استان کسب کرده بود.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

301501