فنونی زاده در گفت و گو با پرسون:

برد تیم ملی فوتبال برابر کامبوج قابل پیش بینی بود/ عیار اسکوچیچ در بازی با عراق مشخص می شود

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی کامبوج توضیح داد
تصویر برد تیم ملی فوتبال برابر کامبوج قابل پیش بینی بود/ عیار اسکوچیچ در بازی با عراق مشخص می شود

مرتضی فنونی زاده بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در گفتگوی اختصاصی با پرسون درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی فوتبال کامبوج اظهار کرد: این برد از قبل قابل پیش بینی بود و یک بازی تمرینی برای ملی پوشان بود تا آماده دیدار با عراق شوند.

او ادامه داد: اسکوچیچ کار خوبی انجام داد و 3، 4 تغییر در ترکیب تیم ملی برابر تیم ملی کامبوج ایجاد کرد تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند. فقط یک مقدار از این مسئله ناراحت شدم که کاوه رضایی نتوانست 5، 6 گل بزند اما یک گل قشنگ زد. علاوه بر این، صادق محرمی با وجود اینکه چند پاس گل در این بازی داد اما باید بیشتر در حملات تیم ملی شرکت کند.

فنونی زاده درباره نخستین گلزنی برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال در بازی با کامبوج گفت: به هر حال با وجود اینکه پورعلی گنجی و خلیل زاده وظیفه گلزنی ندارند اما خیلی خوب در زمان ضربات ایستگاهی جلو آمدند و گل به ثمر رساندند. به نظرم این بازی دستگرمی برای دیدار با عراق بود. به نظرم تیم های لیگ دسته سوم ما هم می توانستند تیم ملی کامبوج را شکست بدهند و تنها تفاضل گل( آوراژ) تیم ملی فوتبال کشورمان زیاد شد و اسم برخی از بازیکنان به عنوان گلزنان تیم ملی حک می شود. من 50 بازی تیم ملی فوتبال دارم اما یک گل هم نزدم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره بازی بعدی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی عراق اظهار کرد: به هر حال صعود تیم ملی فوتبال به مرحله بعد مسابقات انتخابی جام جهانی به بازی با تیم ملی عراق کشیده شد. برخی از بازیکنان تازه وارد تیم ملی در بازی با کامبوج از سوی اسکوچیچ تست شدند. به نظرم یک تیم ملی فوتبال در ایران جا مانده است.

او افزود: برخی از افراد می‌گویند که اسکوچیچ بهترین سرمربی در تاریخ تیم ملی فوتبال است اما من معتقدم که آنها اشتباه می‌کنند چون چیزی هنوز مشخص نیست. به نظرم بازی با تیم ملی عراق تنها می‌تواند50 درصد از عیار اسکوچیچ را مشخص کند و دیدار با تیم‌های استرالیا، عربستان، کره جنوبی و ژاپن مانده است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه جاسوس تیم ملی فوتبال که ترکیب تیم را قبل از بازی با بحرین افشا کرد،شناسایی شده است،گفت: به احتمال زیاد بازیکن جاسوس تیم ملی نیست و او یکی از افرادی است که به تیم ملی فوتبال نزدیک است.

فنونی زاده درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند تیم ملی عراق را شکست بدهد، افزود: در زمان کی روش و ویلموتس 3 بازی با تیم ملی عراق انجام دادیم که هر 3 دیدار را شکست خوردیم. بازیکنان ما از لحاظ فنی و اخلاقی خیلی خوب هستند و 4، 5 بازیکن خوب در ایران جا ماندند. تنها باید امیدوار باشیم و بازیکنان تیم ملی فوتبال در ابتدا نباید برابر عراق گل بخورند و بعد از آن موقعیت گلزنی ایجاد کنند.

او با انتقاد از ترکیب تیم ملی فوتبال برابر کامبوج گفت: اسکوچیچ در بازی با تیم درجه چهارم آسیا 2 هافبک دفاعی گذاشته بود و این موضوع نشان می‌دهد که مربیان خارجی فقط نتیجه‌گرا هستند و تنها دوست دارند تیم ملی فوتبال کشورمان پیروز شود. سرمربی تیم ملی در بازی با کامبوج باید از 3 مهاجم استفاده می‌کرد و قایدی هم در ترکیب اصلی قرار می‌داد. علاوه بر این، اسکوچیچ 2 مدافع وسط گذاشته بود و امیر عابدزاده توپ به دستش نخورده بود و فقط با پایش کار می‌کرد.

فنونی زاده در پایان خاطر نشان کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم عراق محکوم به برد است و ملی پوشان مرد روزهای سخت هستند. کار فوق العاده سختی برابر عراق داریم اما امیدوارم با دعای مردم پیروز شویم.

304723