جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

افزایش 33 درصدی تصادفات رانندگی منجر به فوت

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، از افزایش 33 درصدی تصادفات منجر به فوت در این استان طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
تصویر افزایش 33 درصدی تصادفات رانندگی منجر به فوت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ مهدی میناخانی، افزود: طی مدت یاد شده (۲ ماه اخیر) تعداد ۲۸ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع حادثه رانندگی جان باختند در حالیکه در مدت مشابه پارسال (۹۹) تعداد کشته شدگان ۲۱ نفر بود.

وی با بیان اینکه بیشترین وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت این استان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال در اتوبان زنجان - قزوین، اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: متاسفانه هفت نفر بر اثر حوادث رانندگی در این مسیر ارتباطی جان خود را از دست دادند.

میناخانی با بیان اینکه تعداد فوتی ها در این مسیر ارتباطی در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه پارسال (۹۹ ) ۲ نفر بود، تصریح کرد: هنوز پزشکی قانونی استان زنجان آمار مربوط به تصادفات رانندگی اردیبهشت ماه امسال را اعلام نکرده است و احتمال تغییر در تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای زنجان در طی ۲ ماه اخیر وجود دارد.

وی، افزود: در زمان حاضر ترافیک در مسیرهای ارتباطی این استان به شکل عادی و روان است و از رانندگان درخواست می‌شود به قوانین و مقررات رانندگی توجه و دقت کرده و فاصله طولی و حرکت با سرعت مطمئنه را مدنظر قرار داده و از هرگونه عجله و شتاب نیز به جد پرهیز کنند.

برابر آمار پلیس راه استان زنجان، تعداد کشته‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

منبع: ایرنا

304674

مطالب مرتبط