جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان:

۱۹۳ نفر فوتی در تصادفات زنجان

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از فوت ۱۹۳ نفر در طی ۱۱ماهه امسال در تصادفات استان زنجان خبر داد.
تصویر ۱۹۳ نفر فوتی در تصادفات زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مهدی میناخانی جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برابر آمار پلیس راه استان، تعداد قربانیان حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی زنجان طی ۱۱ ماهه امسال به ۱۹۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه این تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی زنجان طی مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۲ نفر کاهش نشان می دهد، افزود: تا پایان دی ماه تعداد کشته های ناشی از وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده های این استان ۱۱۸ نفر و بهمن ماه نیز به تعداد پنج نفر بود.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان اظهار داشت: بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در سطح آزاد راه‌های زنجان ناشی از خستگی و خواب آلودگی و در جاده های ۲ طرفه نیز تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از جانب رانندگان خودروها است.

میناخانی به رانندگان خودروهای عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان توصیه کرد از انجام تخلفات حادثه ساز از جمله انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز، مکالمه با تلفن همراه، صحبت با سرنشینان و همچنین رانندگی در حین احساس خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن فاصله طولی با خودروهای جلویی به جد پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در مسیرهای فرعی و روستایی نیز عمده علت وقوع تصادفات وسایط نقلیه موتوری (خودرو و موتورسیکلت) تخطی از سرعت مطمئنه است، افزود: متاسفانه برخی از موتورسیکلت سواران (راکب و ترک نشین) در استفاده از کلاه ایمنی، اهمال می کنند که این نیز هنگام وقوع حوادث، بسیار مخاطره آمیز است.

میناخانی تصریح کرد: میزان واژگونی خودروها در سطح آزادراه های استان زنجان (زنجان- قزوین و زنجان - تبریز) زیاد است که عمده دلیل آن نیز خستگی و خواب آلودگی همچنین استفاده از تلفن همراه است.

وی ادامه داد: رانندگان یقین بدانند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، باعث انحراف ذهن آنان شده و در بسیاری از مواقع حوادث تلخ و ناگوار و پشیمان کننده ای را موجب می شود که به حتم عوامل پلیس راه در صورت مشاهده با رانندگان خاطی بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد و میزان جریمه نیز مبلغ یک میلیون و ۲۰ هزار ریال است.

منبع: ایرنا

233745

مطالب مرتبط