مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

رکورد انشعابات غیرمجاز آب در دست زنجانیان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز در شهرهای زنجان، ابهر، طارم و قیدار خبر داد.

تصویر رکورد انشعابات غیرمجاز آب در دست زنجانیان است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علیرضا جزءقاسمی، با اشاره به انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد: پارسال ۱۹۳۰ مورد انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که بیشتر این انشعابات غیرمجاز در روستاها است؛ چراکه کنتور آب ندارند و بی‌رویه از آب شرب برای دام و احشام استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز مربوط به شهرهای زنجان، ابهر، طارم و قیدار است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، جمع‌آوری ۳۰۰۰ انشعاب در دستور کار است.

این مسئول با اشاره به خشکسالی امسال، ادامه داد: قطعاً با کاهش بارندگی برای تامین آب در حوزه‌های مختلف با مشکلاتی مواجه می‌شویم و این امر نشان می‌دهد که مدیریت مصرف آب و تغییر رویه بسیار حائز اهمیت است تا همه به آب سالم دسترسی داشته باشند.

جزءقاسمی با اشاره به هدررفت آب در حوزه کشاورزی، توجه به این بخش را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید در این بخش تجدیدنظر جدی انجام شود و کشاورزان نیز باید با انتخاب محصول مناسب با اقلیم، ما را در مدیریت وضعیت همراهی کنند. هر چند وظیفه شرکت آب و فاضلاب، تامین آب شرب شهرها و روستاها است ولی مدیریت آب، کاری جمعی و نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: نباید نگرانی‌های موجود در خصوص آب در بین مسائل دیگر گم شود. در شهرستان‌های خدابنده و ماه‌نشان احساس خطر برای تامین آب وجود دارد که مدیریت تقاضا، تشدید برخورد با انشعابات غیرمجاز و همکاری مردم در مصرف بهینه آب، تنها راه مدیریت این شرایط مدیرعامل است.

منبع: ایسنا

304646