امام جمعه یزد:

پرهیز از شعارهای پوچ در تبلیغات انتخاباتی/مردم آگاهانه پای صندوق رای بیایند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نامزدهای انتخاباتی از شعارهای پوچ برای گرفتن رای مردم خودداری کنند و با مطالعه اقدام به ارائه برنامه‌های خود کنند.
تصویر پرهیز از شعارهای پوچ در تبلیغات انتخاباتی/مردم آگاهانه پای صندوق رای بیایند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه رفتار و گفتار ما در جامعه اثر دارد، اظهار داشت: آثار اقدام و رفتارهای خوب و بد در جامعه نمایان می‌شود و هر شر و بدی، سبب سلب برکات الهی و دوری از رحمت خدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ولایت، یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ افزود: پیامبر مدیر و ولی جامعه است و جامعه اسلامی ما بر اساس ضابطه حکومت اسلامی و دستورات الهی اداره می‌شود، گردش و حکومت جامعه دست خداست و پیامبر نیز جانشین خداست.

ناصری با اشاره به اینکه در این آیه، کلمه «أَطِیعُوا» قبل از خدا و رسول مورد تاکید قرار گرفته اما قبل از اولی الامر، نیامده است، عنوان کرد: این بدان معناست که اطاعت از اولی الامر، متصل به اطاعت از خدا و رسول خداست و اولی الامر، زمامداران امور بعد از پیامبر اکرم(ص) هستند.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه اولی الامر باید شرایطی داشته باشند، بیان کرد: متاسفانه در طول تاریخ به دلیل فهم نادرست از این واژه، افرادی در مسند حاکمیت جامعه قرار گرفتند که جنایات بزرگی مرتکب شدند در حالی که اولی الامر باید فردی عادل، دور از گناه، مدیر، مدبر، شجاع، آگاه به امور، آگاه از احکام الهی باشد.

وی با بیان اینکه فرد دارای این شرایط، در زمان غیبت ولی امر، ولی فقیه نامیده می شود، افزود: تبعیت از ولیه فقیه واجب است و باید احکام حکومتی و دینی را از او به عنوان فردی بگیریم که درک درستی از دین دارد.

لزوم تبعیت از ولی فقیه برای شرکت در انتخابات

ناصری تصریح کرد: در مسئله انتخابات هم اگر ولی فقیه زمان، تاکید به شرکت در انتخابات داشت، باید به تکلیف خود عمل کنیم همچنانکه ولی فقیه همواره به وجوب و لزوم رای دادن و حرکت در مسیر حفظ خون شهدا تاکید کردند.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید رای بدهیم، اجتماع خود و عزت کشور را حفظ کنیم و اجازه ندهیم خون شهدا و زحماتی که برای این انقلاب و نظام کشیده شده، هدر برود.

وی یادآور شد: همان منافقانی که زمانی با دلایل پوچ و بی اساس، دست به ترور اقشار مختلف جامعه کرده اند، امروز هم برای انتخابات ما نقشه می‌کشند و باید مراقب باشیم و فریب دشمنان و تبلیغات سوء آنها را نخوریم و گوش به فرمان خدا و پیامبر خدا و ولی فقیه زمان باشیم.

ناصری اظهار داشت: امنیت امروز را با خون شهدا به دست آمده و البته منکر مشکلات اقتصادی که حاصل تحریم‌ها، سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌هاست نیستیم اما به قول امام راحل، ملت ما گرسنگی می خورند اما حاضر نیستند که به دین آنها ضرری برسد.

ملت فریب وسوسه های دشمنان را نخورند

وی تاکید کرد: ملت ما باید آگاه باشد و به وسوسه های دشمن گوش نکند و برای رضای خدا رای دهد و خدا نیز انشالله کمک می کند و مشکلات کشور حل می‌شود ضمن اینکه کسانی که می‌خواهند در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرند، باید درک کنند که در نظامی باید به دنبال پیاده کردن احکام اسلام باشند و تنها باید وامدار اسلام و خون شهدا باشند.

نماینده ولی فقیه یادآور شد: شهدا نیز وصیت نامه‌های خود به پیروی از قرآن و امام تاکید داشته اند بنابراین امروز نگاه ما باید به قرآن و فرامین الهی باشد نه اینکه گوش به فرمان رسانه های آمریکایی و غربی باشیم بلکه باید به دنبال رضای خدا و رضایت امام زمان(عج) باشیم.

ناصری با اشاره به سخنان عده ای که صحبت از آزادی حجاب می کنند، گفت: این سخنان نشان از وسوسه شیطانی دارد زیرا اگر بحث آزادی حجاب مهم است چرا در فرانسه که مهد آزادی است، اگر دختری بخواهد محجبه باشد، او را آزار می‌دهند بنابراین نباید از این شعارهای پوچ برای فریب مردم استفاده شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: برنامه اسلام، مصلحت و خیر انسانهاست و در انتخابات نیز باید به این فکر باشیم که کسانی را انتخاب کنیم که به درد دین و دنیای ما بخورند، دلسوز باشند و نخواهند خود را نزد طوایف و گروه ها و احزاب و سایر کشورها عزیز کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول این 40 ساله، نظام اسلامی خدمات بزرگی داده و حرکت های بزرگ علمی و نظامی داشته و در همه زمینه پیشرفت کرده است، افزود: البته برخی بی‌تدبیری ها شده اما نمی توان تلاش دشمن را برای ناکارآمد جلوه دادن نظام از طریق تحریم و رسانه ها و ... نادیده گرفت.

چاره رفع مشکلات کشور شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است

ناصری ادامه داد: ایران مورد دشمنی دشمن است زیرا نمی خواهند ایران بزرگ باشد و دائم به دنبال این هستند که حکومت انقلابی نباشد زیرا می دانند اگر اینگونه باشد، زیر بار دشمن نمی رویم اما مردم به این حرف‌ها گوش ندهند و آگاهانه در انتخابات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: باید برای رفع مشکلات کشورمان تلاش کنیم، باید چاره کنیم و چاره آن همیشه در صحنه بودن، انسجام، حرکت در مسیر آبادی ایران، تبعیت از رهبری و شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است و باید مراقبت کنیم زیرا باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: همه کسانی که در شورا و ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند، نیت خود را خدایی کنند و به خدمت به مردم را اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام /

304600

مطالب مرتبط