نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

همدان فرصت های خوبی دارد که به شکل عالی نه حداقلی باید به کار گرفته شود

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: همدان فرصت های خوبی دارد که به شکل عالی و نه حداقلی باید در دولت آینده به کار گرفته شود.
تصویر همدان فرصت های خوبی دارد که به شکل عالی نه حداقلی باید به کار گرفته شود

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی خود با همدانی‌ها از سیمای همدان، با اشاره به اینکه سفرهای زیادی به استان همدان داشته‌ام، اظهار کرد: در هر سفر از شهرها و روستاهای متعددی بازدید کرده و در هر سفر بیشتر به توانایی‌ها وظرفیت‌های این استان پی برده‌ام.

وی با بیان اینکه در استان همدان با مکتب صاحب الزمان(عج) که ده ها سال برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می کند آشنا شدم، افزود: در همدان با یادگاران دفاع مقدس آشنا شدم و خوشحالم که توانستم از طریق خاطرات دفاع مقدس استان همدان باعمق معرفت دینی مردمان این استان بیشتر آشنا شوم.

جلیلی با اشاره به اینکه آخرین دیدارهای بنده در همدان ملاقات با شهید خوش لفظ و شهید سلگی بود، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های عرفانی و فرهنگی از بزرگانی همچون آیت‌الله بهاری، نوری همدانی، موسوی همدانی و انصاری همدانی ارزش های بسیار بزرگ این استان هستند که توفیق بزرگی برای بنده است که با این فضائل این استان بیشتر آشنا شدم.

وی با بیان اینکه امروز استان همدان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از کشاورزی تا صنعت، از دامپروری تا تجاری دارد که می‌تواند الگویی برای کشور باشد، بیان کرد: وقتی به استان همدان آمدم روستاهای مختلف را دیدم که به کشاورزی اکتفا نکردند، وقتی در روستای ویان در بیش از ۲۰۰ کارگاه جوانان در امر پوشاک فعالیت دارند و یا در روستای کردآباد جوانان مشغول به کار تولید هستند باعث افتخار است و اینها الگوست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با تأکید بر اینکه ما به این الگوها نیازمند هستیم، یادآور شد: در روستاهای همدان ضمن اینکه فعالیت کشاورزی را محور قرار دادند، فعالیت‌های صنعتی در کنار فعالیت های کشاورزی قرار می‌گیرد که یک الگوی موفق است و اگر همه استان ها بتوانند چنین الگویی را الهام بگیرند و به کار ببندند باعث موفقیت‌های بیشتر کشور خواهد شد.

جلیلی با اشاره به اینکه بزرگان استان همدان مانند ستاره‌ای می‌درخشند، بیان کرد: امروز همدان تمام ظرفیت‌ها را دارد و در کشاورزی و عرصه‌های مختلف ممتاز است و در برخی از محصولات کشاورزی موقعیت ممتازی دارد که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در انتخابات معتقدیم دو نگاه می‌تواند مورد انتخاب مردم واقع شود، تصریح کرد: یک نگاه این است که کشور را اداره کند و اگر برخی موانع وجود دارد این موانع را برطرف کند که این نگاه خوب است اما خیلی حداقلی است.

وی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم در چهار سال آینده کشور با فرصت‌های ارزشمندی که دارد باید جهش کند و فقط اداره نشود، افزود: جهش کردن یک شعار نیست، به طور مثال در همدان فرصت های خوبی دارد که باید به شکل عالی نه حداقلی مورد استفاده قرار بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه امروز باید همدان یک صادرکننده بزرگ کشور باشد، ادامه داد: معتقدیم اگر ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که فقط در همدان وجود دارد به بهترین شکل استفاده شود این یک فرصت بزرگ را نه برای استان بلکه برای کشور ایجاد می‌کند که این ها برنامه می‌خواهد.

جلیلی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های جدی که طراحی کرده‌ایم دنبال شود، یادآور شد: اگر جوانان ما در روستاهای همدان این میزان انگیزه را دارند که در کنار کشاورزی وارد کار تولیدی از تولید پوشاک تا ساخت اتاق ماشین‌های سنگین، شوند باید استفاده حداکثری شود و برنامه داشت و صادرات را مدیریت کرد و از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید فرصت‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری را در استان همدان فعال کرد، افزود: نرخ بیکاری استان همدان نسبت به استانهای همجوار بسیار پایین بوده که یک فرصت است و باید قدر دانست و اهتمام بیشتر داشت.

جلیلی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته ایده دولت سایه را بیان کردیم، گفت: ایده دولت سایه این است که مردم تحولات کشور را و منطقه و استان خود را سایه به سایه دنبال کنند ونسبت به آن بی تفاوت نباشند.

نامزد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر مردم می‌بینند دولت کار خوبی را انجام می‌دهد به او کمک کنند و تقویت کنند اما اگر کار ناقصی است مردم باید همت کرده و گوشزد کنند، گفت: ما براساس الگویی که برای روستاها و شهرها دنبال کردیم معتقدیم قبل از دولت خود مردم شهر وروستا باید سند توسعه آن منطقه را بنویسند و ظرفیت های آن منطقه را به مردم بشناسانند و به دولت معرفی کنند و این وظیفه دولت است که شنوای آنها باشد.
جلیلی با تأکید براینکه اگر توانمندی‌های هر استان به خوبی به‌کار گرفته شود در آینده یک ایران با پیشرفت بالا خواهیم داشت، تصریح کرد: از جوانان همدان می‌خواهم یاری‌گر دولت باشند و دولت آینده در مشارکت دادن و مشورت و استفاده از توانمندی مردم وظیفه دارد.

304567