جلیلی: رونق تولید نیازمند تعامل با تمام کشورهای دنیاست

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رونق تولیدی نیازمند جهش صادراتی و عرضه کالاهای تولیدی در بازار جهانی هستیم و برای جهش صادرات به تعامل سازنده با تمام کشورهای دنیا نیاز داریم.
تصویر جلیلی: رونق تولید نیازمند تعامل با تمام کشورهای دنیاست

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی روز پنجشنبه در سخنرانی برای مردم آذربایجان شرقی از طریق شبکه تلویزیونی سهند گفت: مردم این استان همانطور که پیشتاز انقلاب مشروطه هستند و در انقلاب اسلامی و ۲۹ بهمن ۵۶ و همینطور دفاع مقدس افتخار آفریدند در عرصه انتخابات هم می توانند پیشتاز باشند .

وی بر ضرورت وجود دولت سایه تاکید و تصریح کرد: معتقدم در دولت آینده هم باید این روند شکل بگیرد و هر دانشگاه ما، هر جوان انقلابی، هر اهل مسجد و صنف ما و هر معلم و استاد دانشگاه ما می‌تواند یک دولت سایه باشد و سند پیشرفت هر شهرستان را تهیه و از دولت مطالبه کند.

جلیل اظهار کرد: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

وی ادامه داد: شاهد بودیم در هشت سال گذشته چه روندی طی شد و مسیر کشور به کجا رسید.

وی با بیان اینکه ما در هشت سال گذشته هم بیکار نبودیم و سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم، افزود: اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تایید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارتقاء و پیشرفت کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه با روحیه جهادی و بسیجی محقق می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: اگر از جهش تولید صحبت می‌کنیم باید بدانیم جهش تولید با جهش صادرات ممکن است و جهش صادرات با بسط روابط با همه کشورهای دنیا ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی تبریز تراکتور به کشورهای بولیوی و ونزوئلا صادر می‌کرد گفت: این نشان می‌داد قابلیت‌های بسیار زیادی را می‌توان فعال کرد و محصولات را به کشورهای همسایه هم ارسال کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: روابطی که با کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست با مشترکات فرهنگی داریم فرصت ارزشمندی برای توسعه روابط اقتصادی است و نباید نمایندگی‌های ما در خارج از کشور منفعل باشند و باید هر کنسولگری نماینده اصناف ایران باشند.

جلیلی افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

وی از مردم آذربایجان شرقی خواست با الگوگرفتن از مردان بزرگ و جهادی و انقلابی که در بطن استان خود دارند امیدآفرینی کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با اصناف مختلف استان آذربایجان شرقی جلسه داشته و با صنف تولید کیف و کفش گفتگو کرده و از کارخانه‌های مهم تبریز بازدید داشته است، گفت: امکانات این استان می‌تواند کشورمان را در عرصه‌های مختلف ارتقاء دهد.

جلیلی ادامه داد: زمانی که معاون اروپا و امریکا در وزارت امور خارجه کشورمان بودم برای صادرات محصولات آذربایجان شرقی به کشورهای دیگر بازارهایی پیدا شد و نه فقط کیف و کفش و شکلات بلکه حتی تراکتور تبریز به دورترین نقاط دنیا صادرشد و تداوم این‌ صادرات باور و اراده می‌خواهد.

وی گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم و اگر می‌خواهیم یک جهش بزرگ در چهار سال آینده در شان مردم ایران داشته باشیم و به قله های پیشرفت برسیم باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم .
جلیلی خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی است و اگر برنامه ریزی درست باشد می‌توانیم شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

وی تاکید کرد: برای جهش جهاد در تمام سرزمین ایران و تلاش عمومی و گسترده نیاز است .

جلیل اظهار کرد: بار مسوولیت باید بر دوش مسوولان باشد اما به معنای عدم نیاز به کمک و مشورت مردم نیست .

وی با بیان اینکه جهش ایران با جهش تک تک روستاها، شهرها و استان ها میسر است، گفت: جهش ایران نیازمند جهش آذربایجان شرقی است .

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه، بیست و هشتم خرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

304540