عصر روز پنجشنبه در  گفت و گوی تلویزیونی بامردم استان تهران:

زاکانی: یاد گرفته ام هر کجا شرایط سخت و حساس باشد به میدان بیایم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چهار رویکرد تحولی در حوزه اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و سیاست خارجی دارم که بالغ بر ۲۵ هدف است و وعده‌های ما را عملیاتی خواهد کرد.
تصویر زاکانی: یاد گرفته ام هر کجا  شرایط سخت و حساس باشد به میدان بیایم

به گزارش سایت خبری پرسون، «علیرضا زاکانی» عصر روز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی بامردم استان تهران و در برنامه دستخط درباره اینکه با توجه به شرایط حساس کشور چه شد که در عرصه انتخابات وارد شدید؟ گفت: شرایط سخت و حساس بود و بنده یاد گرفتم از ابتدای انقلاب اسلامی هر کجا که شرایط سخت و حساس باشد به میدان بیایم. در دوره دفاع مقدس، در ۱۵ سالگی به منطقه رفتم و بیش از ۶۲ ماه در منطقه در تخریب و اطلاعات عملیات با مسئولیت های مختلف کار کردم و بعد از آن امام (ره) فرمود که جهاد علمی کنید، به همین واسطه بعد از ۷ سال ترک تحصیل، آمدم درس خواندم و دانشگاه علوم پزشکی تهران، پزشکی قبول شدم.

نامزد سیزدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: درسال ۸۲ ناخواسته وارد عرصه سیاست شدم و و در مجلس هفتم، همزمان عضو هیات رئیسه مجلس هفتم و هیات رئیسه کمیسیون آموزش بودم و بعد هم این روند ادامه پیدا کرد و نائب رییس کمیسیون اصل ۹۰، رییس کمیسیون برجام و ... کارهای مختلفی در مجلس دنبال شد. همزمان وارد عرصه سیاست به معنی کارکردهای انقلابی آن شدم.

وی با بیان اینکه کار سخت، کاری است که مانند رزمندگان انجام شود، ادامه داد: انسان مانند ماهی است که آن را در آب می اندازند و از آن لذت می برد. در این زمان نیز یک دهه است که دوستان جریان انقلاب به من اصرار می کردند، که با قابلیت ها و شرایطی که وجود دارد، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوم و من هم سال ۹۲ و در سال ۹۶ ثبت نام کردم، اما سال ۹۶ به دلیل مبارزه با مفاسد اقتصادی حواشی رخ داد.

زاکانی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد از معاون رییس جمهوری، وزیر نفت، برادر رییس جمهور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و دادستان تهران بازخواست کرده است، گفت: در موضوع مفاسد اقتصادی و مسائل مختلف جدی هستیم و با چپ و راست، بالا و پایین تعارف نداریم و معتقدم هر کسی گفت که بنده انقلابی تر هستم اگر خطا کرد باید ۲ تا چوب بخورد.

وی ادامه داد: هر کجا که سختی و هزینه دادن بوده، تلاش کرده ام که در صحنه حضور داشته باشم و امروز نیز روز هزینه دادن است؛ جنگ، دانشگاه، سیاست و مبارزه با مفاسد اقتصادی ...؛ ویژگی دوم بنده برنامه داشتن و کادر داشتن است، به این معنا که بنده در طول فعالیتم بعد از ورود به دانشگاه، یعنی از حدود ۳۲ سال قبل با نسلی در جریان دانشجویی و بعد از در جریان سیاسی و جریان مسئولیتی کشور آشنا شدم که ذخیره بسیار مهمی است، چرا که به اعتقادم ما کادر بالایی داریم اما قدر نیروی انسانی را نمی دانیم و نکته دوم هم ناظر بر برنامه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه زمانی در مجمع عالی بسیج ۸۸ هزار نفر را در کشور در ۲۱ پژوهشکده ساماندهی کرده است، گفت: امروز با هزاران متخصص در سراسر کشور کار می کنیم، این افرادی متخصص یک سرمایه انسانی بالا در کنار یک فکر پیشرو و اساسی است، امروز جامعه ما به نیروی انسانی خلاق، آگاه و دانشمند نیاز دارد. بعد از آن ارتباط با نیروهای انقلاب و شناخت معضلات کشور است؛ بنده حداقل ۴ بار کل کشور را گشته ام و بسیار از شهرستان ها را دیده ام و تمام کشور عناصر موفق و موثر دارد.

زاکانی با بیان اینکه با یک مدل جدید وارد عرصه انتخابات شده است، اظهار داشت: ۴ رویکرد تحولی را اختیار کردم که اولین آن در حوزه اقتصاد و مدیریت، دوم در حوزه فرهنگ و اجتماع، سوم حوزه سیاست و امنیت و چهارم هم درباره سیاست خارجی است، بالغ بر ۲۵ هدف عملیاتی دارد که وعده‌های ما ناظر بر این اهداف عملیاتی است و برخی از آنها، ۶۰ سال است که در کشور ما اجرا نشده است.

منبع: ایرنا

304537