دومین گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با مردم در شبکه‌های استانی؛

محور سخنان مهرعلیزاده قطع فساد و رانت به عنوان موانع تولید بود

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (۲۰ خردادماه) از طریق شبکه های تلویزیونی در ۴ استان درباره برجام قوی‌ترین پیمان بین‌المللی تاریخ ایران و قطع فساد و رانت به عنوان موانع تولید با مردم سخن گفت.
تصویر محور سخنان مهرعلیزاده قطع فساد و رانت به عنوان موانع تولید بود

به گزارش سایت خبری پرسون، وی در شبکه‌های تلویزیونی استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان و مازندران، دیدگاه‌ خود در موضوعات دیگری همچون قطع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، بیکاری، اختلاس، بحران آب آشامیدنی در خوزستان و آشنا بودن رییس جمهوری به مسائل اقتصادی برای رفع موانع موجود، را با مردم این مناطق در میان گذاشت.

طبق برنامه در نظر گرفته شده هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر این که برای بیان برنامه‌های مد نظرشان در برنامه‌های شبکه‌های سراسری صدا و سیما حضور می‌یابند، فرصت یافتند که از ۱۹ تا ۲۵ خرداد دیدگاه‌های خود را از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استانی با مردم مناطق مختلف کشور در میان بگذارند.

در ادامه به جزئیات موضوعات مطرح شده توسط مهرعلیزاده در این برنامه های تلویزیونی اشاره می شود:

برجام قوی ترین پیمان بین المللی تاریخ ایران

مهرعلیزاده در برنامه تلویزیونی که از صدا و سیمای استان مازندران پخش شد، محور سخنانش را برجام در نظر گرفته بود و آن را قوی ترین پیمان بین المللی تاریخ ایران برشمرد.

وی در آغاز گفت‌وگوی استانی با مردم مازندران، خود را فرزند ایران خواند و گفت: من عمری در جهت آن‌چه که برای نیت خیر برای ایران عزیز و ایرانیان سرافراز با نیتی پاک برای بنیان‌نهادن نهادهای راحتی و آرامش و آسایش شما عزیزان و ایرانیان پرافتخار تلاش کردم.

مهرعلیزاده افزود: مردم ایران امروز دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون‌رفت از مشکلات بیابند و خدمتگزاری را سر کار بیاورند که بتواند به تمام معنا در خدمت مردمش باشد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت : امروز متاسفانه مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه قشر ضعیف و قشر مرفه، افزایش سطح خط فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه، هفت دهک جمعیتی جامعه و کشمکش‌های بی‌حاصل بین افراد، گروه‌ها، نظرگاه‌ها و صاحب‌نظران مختلف در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فشار وارد می‌کند.

وی افزود : تأسف‌بارتر از آن باید اذعان کنم در کشوری زندگی می‌کنیم که با همه نیات خیر خیلی از مسئولان، متاسفانه دستان ناپاکی به اختلاس، دزدی، فساد به بیت المال دست یازدیدند . فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه‌های اجرایی کشور برگزیده‌اند و چنین وضعیت سختی را برای مردم برگزیدند که مردم امیدشان را به آینده خیلی کمتر از آن است که باید باشد.

کاهش اعتماد مردم

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: بعضی از مسئولان که بهتر است کلمه نامسئولان را در موردشان به کار ببرم، کسانی که اسم خود را مسئول گذاشتند ، برای گرفتن کرسی‌های مسئولیت به روش‌های نادرست رفتند، کرسی خریدند، میز فروختند، امضا خریدند و امضا فروختند . کاری کردند که امروز کشوری که می‌تواند و می‌توانست به غنی‌ترین و قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشد.
وی افزود : این‌ها را نمی‌گویم که ناامیدتان کنم. متاسفانه این اقدامات باعث شد فاصله بسیار زیادی از آن‌چه که در سال‌های ابتدای انقلاب بود ایجاد شود و اعتماد مردم به نظام و مدیریت و مدیران اجرایی به مقدار زیادی آسیب ببیند. این اعتماد سرمایه سنگینی است که از بین می‌رود و از بین رفتن آن باعث می‌شود حتی در صورتی که مسئولان بخواهند کار درستی در جهت منافع ملی انجام دهند مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این بدترین نقطه ممکن است. اما باید واقعیت‌ها را گفت.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند اگر فرد یا افرادی امروز در جایگاهی قرار گرفتند که می‌خواهند بین خودشان و خدای خودشان و مردم پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند افرادی هستند که مشکلات مردم را می‌دانند. از درد و دل مردم باخبر هستند. پدر و مادری که شرمسار از تأمین نان برای خانه هستند یا شرمساری پدری که سال‌ها در واحدی مشغول به کار بود و الان به دلیل بیکاری درآمدی ندارد و حتی هزینه‌های زندگی روزانه فرزندان را نمی‌تواند تأمین کند ، درک کرده باشد. فقط هم دیدن و فهمیدن و بازگو کردن آن‌ها نمی‌تواند مشکل را حل کند.

یادی از دوران جنگ تحمیلی

وی در ادامه گفت‌وگو خطاب به مخاطبان با بیان این که اجازه می‌خواهم با شما عزیزان و مهربانان کمی صمیانه‌تر حرف بزنم و مانند دو عضو خانواده باشیم، گفت: من هم مثل شما از یک خانواده متوسط بیرون آمدم و زندگی متوسطی دارم. گرچه سال‌هاست به عنوان مدیر در بخش‌های مختلف کار می‌کنم.
او ادامه داد: مردم عزیز، مشکلات زیاد است و این که فکر کنیم مشکلات را عده‌ای باید آن بالا بنشینند و حل کنند و فقط آن‌ها می‌توانند شرایط را بهتر کنند ایده درستی نیست. اما در عین حال این که فکر کنیم وظیفه کسی که بالا نشسته و مسئول است این است که راه برون‌رفت از مشکلات را طراحی کند و ملت را برای حل مشکلات به دنبال خود بکشد تا با هم مشکلات را حل کنند ایده‌ درست‌تری است.
مهرعلیزاده با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۱۲ دوره رئیس‌جمهور انتخاب کردیم و هر کدام هم کاری کردند. نمی‌شود اجر کسی را زایل کرد. از پیروزی انقلاب به بعد و زمان جنگ که زحمات زیادی دولت وقت کشید، جوان‌ترها شاید یادشان نیاید اما هم‌سن و سال‌های من بودند و یادشان است. دهه ۶۰ شرایط سختی بود، روزی صدها شهید در شهرها می‌بردند. مردم نگران بودند، بمباران بود، درآمد نفتی نداشتیم، نفتکش‌های ما را زده بودند، درآمد کشور به حداقل رسید، اداره کردن زندگی و کشور کار مشکلی بود. اما دست‌شان درد نکند.
وی تصریح کرد: در دهه ۶۰ دولت با یک نظام صحیح اقتصادی کاری کرد که با ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل ۳.۵ میلیارد دلار آن صرف هزینه‌های جنگ می‌شد، یعنی با حدود سه میلیارد دلار امور توسعه‌ای، کار و روزمره مملکت‌داری و تأمین مایحتاج مردم را پیش ببرد. واقعیت این بود که ویتامین و انرژی و پروتیین لازم در همان شرایط نیز به اندازه حداقلی به مردم می‌رسید. اعتماد هم وجود داشت. مردم از یک طرف چند شهید می‌دادند و بعد پیرزن می‌آمد قلم‌موی یادگار همسرش را هدیه می‌داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین برنامه تلویزیونی خود در روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه با شبکه استانی مرکز ایلام گفت: افرادی که می خواهند با دیدگاه های تنگ نظرانه فقط نظر خود را اعمال کنند و به جای توجه به بحران آب، کوچکترین نشاط و شادابی مردم را محدود کنند دیدگاه آنها کاملا اشتباه است که باید آن را اصلاح کنند.

مهرعلیزاده در ادامه اظهار داشت: این که ما بخواهیم بصورت کاملا تنگ نظرانه فقط به فکر پیاده کردن ایده و نظر خود باشیم نمی توانیم در حل و فصل مشکلات موفق باشیم.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: جامعه ایرانی باید همواره به خود افتخار کند چرا که وقتی مطالعه می کنیم متوجه می شویم که سابقه برخی از کشورهای قاره آفریقا و آسیا به بیش از ۳۰۰ سال نمی رسد اما امپراتوری ایران کوروش بزرگترین و قوی ترین امپراتوری بود و ما به ایرانی بودن و این تاریخ سرافراز خود باید احترام گذاشته و افتخار کنیم که بدون جنگ و درگیری توانسته ایم نه تنها اسلام را حفظ کنیم بلکه خود توان آموزه دادن به اسلام را داشته باشیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه کشوری که بزرگ و قوی است باید سیاست و مشی آن نیز بزرگ منش باشد، افزود: حق هر ایرانی این است که شاداب باشد که برای این شادابی و نشاط نیازمند هستیم توسعه ایجاد کنیم و از سوی دیگر موانع تولید را برداریم.

وی مهم ترین مشکل فرا روی کشور در شرایط فعلی را قطع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، فساد، رانت و موانع ایجاد شده برای تولید دانست و گفت: با اتکا به تجربیات و تحصیلات و اشراف بر همه مسایل پولی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می توانم در صورت اعتماد مردم این مشکلات را برطرف کنم.

این نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: همه مردم می دانند که مشکل اقتصادی مهم ترین مشکل کشور است که برای رفع آن نباید مردم کار را به افراد فرهنگی، نظامی و حقوقدان و دیگر حوزه ها واگذار کنند بلکه رفع مشکل کشور نیازمند یک شخصی است که مهارت و دانش اصلی او اقتصاد باشد.

وی افزود: اگر ما یک مشکل قلبی داشته باشیم به سراغ متخصص قلب خواهیم رفت و برای رفع مشکل اصلی پیش روی کشور باید به سراغ یک شخص اقتصاد دان باشیم و او را انتخاب کنیم.

دولت زندگی به فکر نشاط مردم و مخالف با جنگ و درگیری است

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری دولت خود را دولت زندگی ذکر کرد و گفت: دولت زندگی به فکر زندگی با امید، نشاط، عزت، آبرومندی هر ایرانی است و با هر درگیری و جنگ مخالف است.

مهر علیزاده افزود: در دولت من برنامه داریم حداقل یارانه پنج دهک پایین مردم را افزایش دهیم و برای اشتغال، مسکن، بازنشستگان و مبارزه با قاچاق و رانت برنامه های کاملا مشخص داریم که سه کتاب تألیف شده است.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: ما قوانین اجتماعی و قانون اساسی داریم که ما و بزرگان ما به آن قانون رای داده اند و در این دنیا یکبار شانس زندگی کردن داریم بنابراین باید بر اساس آن زندگی کنیم و در این راستا حق مداخله و فشار نباید وجود داشته باشد.

وی در ادامه با معرفی خود گفت: من محسن مهرعلیزاده متولد هشت مهرماه سال ۱۳۳۵ از شهر مراغه دارای لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز، فوق لیسانس مهندسی مکانیک از تبریز، دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و همچنین درس خوانده دکترای اقتصاد مهندسی از کشور هلند هستم که از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده و علاوه بر مدیریت در صنعت خودرو، معاون صنایع سنگین به مدت پنج سال را تجربه کردم.

مهرعلیزاده اضافه کرد: بنده با کمترین امکانات موسس منطقه آزاد کیش بودم و زیر بنای های اصلی این منطقه را بنیان نهادم و پس از آن مسولیت نیروگاه اتمی را نیز تجربه کردم.

این نامزد ریاست جمهوری به تجربیات مدیریتی خود در دولت اصلاحات نیز اشاره کرد و گفت: بنده در دولت نخست آقای خاتمی استاندار خراسان رضوی شدم که اقدامات بسیاری در آن زمان در این استان انجام شد و در دولت دوم آقای خاتمی نیز سمت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی را تجربه کرده و درخدمت جوانان بودم.

وی یادآور شد: با اتکا به رای و نظر مردم با قاطعیت و شجاعت تمام به تمام رویه های غلط را برای همیشه پایان خواهم داد و زندگی شرافتمندانه را برای ایرانیان خواستارم.

برجام باعث شد ایرانیان به حق غنی سازی خود برسند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت تدبیر و امید به امضا رسید، قویترین معاهده بین المللی تاریخ ایران است که در سازمان ملل تصویب شد.

مهرعلیزاده یادآور شد: برجام با تلاش دولت، مجموعه نظام و با یادآوری، مراقبت و نظارت عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایر باعث شد ایرانیان نظریات خود را اعلام و اعمال کنند و به حق غنی سازی خود برسند حقی که تا دیروز نادیده گرفته می شد و آن را مکتوب کنند و بواسطه آن خطر چندین تحریم که منجر به جنگ و ناامنی می شد از سر ایران پرافتخار رد شود.

وی ادامه داد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی قرار دارد و مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است دست یابند و با انتخابشان خدمتگذاری بر سر کار بیاورند که بتواند به تمام معنا در خدمت مردمش باشد.

مهرعلیزاده گفت: من هم مانند شما از یک خانواده متوسط هستم و زندگی متوسطی دارم اگر چه سال های بسیاری به عنوان مدیر در بخش های مختلف کار کرده اما مشکلات زیاد است اینکه فکر کنیم افرادی در بالا نشسته اند و می توانند مشکلات را حل کنند ایده درستی نیست اما اینکه فکر کنیم وظیفه آن کسی که بالا نشسته و مسئولیت اداره امور را به دست گرفته این است که راه برون رفت از مشکلات را طراحی کنند، معرفی کنند و ملت را به دنبال خود بکشاند و مشکلات را حل کنند ایده درستی است.

وی به دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: قدم بعدی دولتی پیش آمد که انصافاً تمام جد و جهد خود را گذاشت، دولت اصلاحات را شما انتخاب کردید و دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت ما اعتبار پیدا کرد، روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت رییس جمهور ایران صف می‌کشیدند، تئوری گفت و گوی تمدن ها در دنیا طنین افکن شد که ما طرفدار گفتگو هستیم که در سازمان ملل به عنوان نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن ها که یک تظریه حاکم بر ادبیات سیاست بین المللی بود قد برافراشت و مورد تعظیم و تکریم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده تصریح کرد: ارز در طول این دوره بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود و چندین سال ثابت ماند، تورم ۵۰ و ۴۸ درصدی کنترل شد به زیر ۱۰ درصد و تک رقمی شد بعد از چندین سال تجربه تورم ۳۵، ۴۰ و نزدیک ۵۰ درصد، ارزش پول ملی حفظ شد، روابط اجتماعی، شادابی، امید به زندگی مردم به آینده، افتخار ایرانیان در دنیا و ارتباط مهربانانه با مردم حفظ شد و شاخص های زندگی، شاخص های سلامت ادرای، سازندگی و بهبود فضای کسب و کار نیز ارتقا پیدا کرد و افتخار ایرانی بودن را برجسته کرد.

رئیس جمهور باید از جنس مردم و آشنا با اقتصاد باشد

وی همچنین امروز در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، اظهار داشت: امروز با توجه به شرایط موجود و سخت معیشتی، مردم باید کسی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند که از جنس خود آنان و با اقتصاد آشنایی داشته باشد.

مهرعلیزاده افزود: مشکل امروز ما اقتصاد است و باید کسی بر کرسی ریاست جمهوری قرار گیرد که اقتصاد را بفهمد و با آن آشنایی کامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون مردم اعتماد می‌خواهند نه جنگ، افزود: باید آزادی به تمام اقشار مردم بدهیم، ضمن اینکه کسی که نظامی یا قاضی است نمی‌تواند مشکل اقتصاد را رفع کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قوانین اجتماعی به اندازه کافی داریم، اضافه کرد: چرا باید در امور زندگی مردم دخالت و به آنان تحکم کنیم؟ گرسنگی کم نیست؟ مردم مشکل کم دارند؟

مهرعلیزاده با بیان اینکه خانواده‌ها اغلب سه تا چهار جوان بیکار و تحصیلکرده دارند، ادامه داد: این بیکاری ناشی از بی عرضگی و بی مسوولیتی ها است که اکنون پدر خانواده باید شرمنده فرزندانش باشد.

وی مشکل ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را موجب رانت در بسیاری از بخش‌ها دانست و گفت: مردم اکنون گوشت و مرغ را به قیمت ارز آزاد و حتی بیشتر خریداری می کنند و این بیهودگی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: من فرزند ایرانم کسی که عمری برای ایرانیان و بنیان نهادن نهال های راحتی، آرامش و آسایش مردم با افتخار کار کرده است.

مهرعلیزاده اظهار داشت: امروز کشور ما در موقعیت و در مقطع بسیار خطیری قرار دارد و مردم ایران دست به انتخاب کسی باید بزنند که با تکیه بر تجربیات خود، راهی برای مشکلات موجود یافته شود و با آنان باید با انتخابشان، خدمتگزاری را سرکار بیاورند که بتواند به تمام معنا به مردم خدمت کند.

وی تاکید کرد: امروز با مشکلات معیشتی، فقر و بیکاری و فاصله اجتماعی بسیار زیادی بین اقشار مرفه و ضعیف جامعه مواجه هستیم و ۷۰ درصد جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز کشمکش‌های بی‌حاصل بین افرادی که خود را دلسوز مردم و نظام می‌دانند و تنگ نظری صاحب نظران و افراد در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی هستیم.

مهرعلیزاده یادآور شد: باید اذعان کنم برخی مسوولان اگر چه با نیت خیر به مردم خدمت می‌کنند اما متاسفانه دست‌های ناپاک، اختلاس و دست یازی به بیت المال و فساد و فشار بر مردم، زندگی را بر مردم سخت کرده است و معیشتی دشوار را برای ملت فراهم کرده اند که مردم امیدشان برای زندگی به کمترین حد خود رسیده است.

وی اضافه کرد: برخی اقدامات مسوولان به ظاهر مسوول که با گرفتن کرسی های مسوولیت و روش های ناصواب، فقر هدیه دادند و لیست فروختند و امضا خریدند، کشور را به جایی رساندند که قوی ترین کشور منطقه با مشکلات زیادی مواجه باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه این اقدامات فاصله بسیار زیادی بین مردم و نظام و مدیران اجرایی ایجاد کرده است و این عدم اعتماد باعث می شود که حتی مسوولان اگر کار درستی در جهت منافع ملی انجام دهند مورد اعتماد مردم نباشند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه باید واقعیت ها را گفت، افزود، مردم بدانند اگر فردی با افرادی را انتخاب کنند که از دردشان آگاهی دارند و برای رفع مشکلات ملت با خدا و مردم پیمان می‌بندند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز اینکه فکر کنیم فقط کسانی که در رده های بالای مسوولیت قرار گرفته مشکلات را حل می‌کنند ایده درستی نیست، اما اینکه فکر کنیم وظیفه مسوولان تلاش برای برون رفت از مشکلات است و مردم هم دنبال آنان راه بیفتند و همکاری کنند درست تر است.

وی از خدمات دولت ها و روسای جمهور قبلی تقدیر کرد و گفت: بعد از انقلاب و زمان دوران دفاع مقدس، دولت های وقت زحمات زیادی کشیدند و این مهم نیازمند تقدیر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دولت یازدهم کار خوبی در بحث برجام توسط دولت و مجموعه نظام در سطح عالی ترین سطح تصمیم گیری یعنی رهبری انجام شد و قوی ترین نظریه تاریخ ایران در سطح بین المللی امضا شد و به تصویب سازمان ملل رسید اما بدعهدی آمریکا، خروج این کشور از برجام و اعمال تحریم ها ضد افراد و سازمان ها باعث شد مشکلات بیشتر شود و این مهم نشان داد آمریکا هیچگاه قصد دوستی با ایران ندارد.

مهرعلیزاده همچنین امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که از طریق شبکه استانی پخش شد، با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از جمعیت نیروی فعال خوزستان بیکار هستند، گفت: این میزان از بیکاری در استانی مانند خوزستان جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروی غیربومی تنها درصورت نبود افراد متخصص قابل توجیه است، افزود: در جایی که این میزان بیکاری وجود دارد، بکارگیری نیروی غیربومی ظلم است و فرصت‌های شغلی این استان باید به مردم خود این استان واگذار شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین به مهاجرت افراد از استان به مناطق دیگر مانند پایتخت اشاره و بیان کرد: این افراد عمدتا برای انجام کارهای پیمانکاری و یا کارگری از خوزستان مهاجرت کرده اند در صورتی که ظرفیت های مختلفی مانند نفت، پتروشیمی و کشاورزی باید با ایجاد فرصت های مناسب شغلی از بروز چنین پدیده ای جلوگیری می کرد.

وی یادآورشد: منظور از فرصت های کاری و شغلی در بخش نفت تنها اشتغال در چاه های نفتی موجود نیست، بلکه صنایع تبدیلی در این حوزه می‌تواند فرصت های مناسبی را برای افراد جویای کار فراهم کند.

دستگاه‌های نظارتی باید جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه بزرگترین اختلاس های کشور در خوزستان صورت گرفته است، گفت: این شرایط حاصل ضعف عملکرد نهادهای نظارتی در استان خوزستان است و این صحبت به این معنی نیست که مردم استان در این مسائل مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: استان خوزستان از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که بزرگترین اختلاس‌ها در این استان رخ داده است.

مهرعلیزاده بیان کرد: تخلفات و اختلاس‌های مطرح شده در خوزستان به واسطه افراد طمع کار رخ داده و این شرایط ناشی از ضعف نهادهای نظارتی بوده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به واگذاری نادرست شرکت هفت تپه به بخش خصوصی گفت: باید توجه داشت که با تخلفاتی مانند واگذاری هفت تپه با جدیت برخورد شود.

وی افزود: نباید اجازه داده می‌شد مسائل کوچک اقتصادی و اجتماعی از این دست مانند بحران هفت تپه به موضوعات امنیتی تبدیل شوند.

مهرعلی زاده با بیان اینکه در دولت بنده با چنین تخلفاتی با جدیت برخورد خواهد شد، گفت: نمی‌گویم که امکان رسیدگی به همه مشکلات در چند روز عملی خواهد شد اما باید از مسیرهای تعریف شده، موضوعات پیگیری و سریعا رفع شوند.

وی در این گفت و گو خود را یک فرد صنعتی دانست و بیان کرد: با توجه به تجارت کاری که در مسئولیت‌های صنعتی داشته ام همواره معتقدم واحدهای تولیدی مانند کشت و صنعت‌ها می‌بایست با استفاده از تکنولوژی‌های جدید نوسازی و بازسازی شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: در دوره‌ای که معاون وزیر صنایع در امور صنعتی بوده ام (۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹) توسعه کشت و صنعت‌ها در استان خوزستان مطرح بود و ماشین آلات این صنایع بعد از نصب و راه اندازی تاکنون بازسازی و نوسازی نشده‌اند.

وی یادآورشد: ماشین آلات بکار رفته در این واحدها، سرمایه‌های مردم محسوب می‌شوند و می‌بایست طی دوره‌های مختلف به بازسازی آنها توجه می‌شد.

فرصت های مدیریتی باید در اختیار نخبگان بومی قرار گیرند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خوزستان را شایسته برخورداری از مدیران توانمند و دلسوز دانست و گفت: این استان از اقوام مختلف، عرب، لر، بختیاری، دزفولی، شوشتری و ترک قشقایی برخوردار است که در بین آنها افراد و نیروهای نخبه کارآمدی برخوردار هستند؛ بنابراین در دولت بنده اولویت با مدیران استانی است که با فرهنگ و مشکلات مردم منطقه آشنایی هستند.

وی با انتقاد از وضعیت مدیریتی و برنامه‌ریزی در استان خوزستان گفت: بخش زیادی از مشکلات موجود این استان می‌بایست با تکیه بر مسئولیت پذیری و تصمیمات مدیریتی صحیح رفع می‌شد.

وی ادامه‌داد: مسوولان از جمله رییس جمهور باید به واسطه مشکلات و چالش‌ها در مقابل قانون، مردم و خداوند مسئول و پاسخگو باشند.

بحران آب آشامیدنی در خوزستان

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که از طریق شبکه استانی پخش شد به موضوع بحران آب آشامیدنی در اکثر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: این استان از ۳۰ درصد آب شیرین کشور و هفت رودخانه عظیم کشور برخوردار است.

وی ادامه‌داد: بروز مشکل آب شرب در اکثر شهرهای خوزستان جای تعجب دارد و این امر نشان دهنده فقدان برنامه‌ریزی دقیق درخصوص ظرفیت های موجود است.

مهرعلیزاده تصریح‌کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که در توزیع منابع آبی استان خوزستان برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته است.

بیخیالی در برابر بحران های زیست محیطی خوزستان خیانت است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ورود فاضلاب به رودخانه‌های استان را یک مشکل زیست محیطی جدی دانست و گفت: بیخیالی در برابر چنین بحران‌های زیست محیطی در استان خوزستان خیانت است و باید از طریق روش‌های علمی از بروز چنین پدیده‌های جلوگیری کرد.

وی به ضرورت لایروبی سدهای دز و کرخه اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که رسوب ایجاد شده کارایی این سدها را در خوزستان با مشکلاتی همراه کرده که نیازمند علاج بخشی است.

مهرعلیزاده ادامه داد: علاوه بر این نیز باید توجه داشت که رودخانه‌های استان بخصوص کارون نیازمند لایروبی است.

ظرفیت های گردشگری خوزستان باید مورد توجه قرار گیرند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به سوابق کاری خود در تاسیس منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: استان خوزستان نیز از ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این زمینه برخوردار است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، خوزستان مستعدترین منطقه کشور برای رونق بوم گردی است.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی بیان داشت: اغلب مردم بنده را به عنوان یک چهره حوزه ورزشی می دانند، در صورتی که سوابق اجرایی من در حوزه اقتصادی و صنعتی بوده است.

وی معیشت را یکی از مشکلات جدی کشور دانست و گفت: در دوران جنگ این مشکل نیز وجود داشته است اما به خوبی با برنامه‌ریزی‌ صحیح، مدیریت شد اما در دوره فعلی علیرغم وعده های داده شده، مشکلات مربوط به معیشت روز به روز بیشتر شده است.

وی ادامه‌داد: قصد ندارم سیاه نمایی کنم اما تلاش می‌شود با برنامه ریزی هایی که صورت می‌گیرد در دولت بنده، این مشکلات به حداقل برسند.

برنامه های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، طی روزهای آتی نیز ادامه می یابد.

تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تا ۲۴ ساعت پیش از ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت و در این ۲۴ ساعت، تبلیغات ممنوع است.

انتخابات این دوره، ساعت هشت صبح روز ۲۸ خرداد همزمان در سراسر کشور برگزار می شود؛ نزدیک به ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

منبع: ایرنا

304536