استاندار گلستان:

قزاقستان؛ مناسب برای کشت فراسرزمینی

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان دارای ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: قزاقستان از ۲۲۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است و محیط مناسبی برای کشت فرا سرزمینی استان محسوب می‌شود.
تصویر قزاقستان؛ مناسب برای کشت فراسرزمینی

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، هادی حق‌شناس امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد در میزگرد سی اُمین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان و روز ملی این کشور که با حضور آسخت اورازبای سفیر جمهوری قزاقستان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: حضور قزاق‌ها در گلستان از قدمتی بیش از ۷۰ سال برخوردار است و اقوام در گلستان زندگی مسالمت‌آمیز دارند که این نشان از مهمان‌نوازی ایرانیان و گلستانی‌ها دارد.

وی افزود: استقلال سیاسی بیش از تمام گونه‌های استقلال اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اهمیت دارد و بدون استقلال سیاسی سایر استقلال‌ها معنا و مفهومی ندارد.

استاندار گلستان بیان کرد: ایرانیان هزاران سال است که از استقلال سیاسی برخوردارند و همواره حمایت از اقوام در عمق باورهای دینی و ملی آنان بوده است.

حق‌شناس تأکید کرد: پرواز گرگان به آکتائو و تداوم آن، که تاکنون ۳ پرواز موفقیت‌آمیز و با استقبال مناسب داشته، اصلاح ریل عریض در راه‌آهن ایران-ترکمنستان _قزاقستان که فرصتی بی‌نظیر برای حضور گلستان در تجارت زمینه کشورهای عضو پیمان اوراسیا است، تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران با کشور چین با توجه به ۱۷۰۰ کیلومتر مرز مشترک قزاقستان با چین، اخذ مجوز بندر در گمیشان گلستان با محوریت ترانزیت غلات و چوب با پوست و ارتباط با بندر آکتائو، فرصت منطقه آزاد تجاری_صنعتی اینچه‌برون گلستان و از همه مهم‌تر فرصت بزرگ حضور قزاق‌های خونگرم در گلستان می‌تواند نقاط برجسته تعمیق روابط بین گلستان و جمهوری قزاقستان باشد.

در این میزگرد آسخت اورازبای سفیر جمهوری قزاقستان به ایراد سخنرانی پرداخت و در مورد ظرفیت‌های مشترک گلستان با جمهوری قزاقستان سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط مناسب فرهنگی منجر به توسعه روابط اقتصادی شود.

منبع: ایسنا

304285

مطالب مرتبط