پیشرفت نیروگاه افق ماهشهر در تولید برق جنوب شرق خوزستان

مدیر نیروگاه افق ماهشهر از بهبود ۳۰ مگاواتی واحد شماره ۳ این نیروگاه خبر داد.
تصویر پیشرفت نیروگاه افق ماهشهر در تولید برق جنوب شرق خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، فضل‌اله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش پرسنل نیروگاه افق ماهشهر و تعویض ۱۲۰۰ فیلتر ایرینتک واحد شماره ۳ در مدت ۱۴ ساعت و رفع محدودیت‌ها و مشکلات فنی، سطح تولید برق این واحد به میزان ۳۰ مگاوات افزایش یافت.

وی افزود: تولید مستمر برق مورد نیاز مردم و صنایع جنوب شرق خوزستان به ویژه در تابستان طاقت‌فرسای این منطقه، مهمترین رسالت ما است و بر همین اساس، نهایت تلاش خود را برای تولید این انرژی حیاتی به کار گرفته‌ایم.

خادمی گفت: رفع محدودیت‌ها و چالش‌های فنی نیروگاه برای استفاده حداکثری از توان این نیروگاه نیز از اولویت‌های ما است؛ با توجه به اشکالاتی که در واحد ۱۶۲ مگاواتی شماره ۳ وجود داشت، سطح تولید این واحد نیروگاهی کاهش یافته بود.

وی ادامه داد: با وجود حرارت بالای هوا و تجهیزات، نسبت به رفع چالش‌های فنی این واحد اقدام شد تا شرایط برای تولید برق پایدار مهیا شود.

مدیر نیروگاه افق ماهشهر گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی افق ماهشهر با ۴ واحد ۱۶۲ مگاواتی فعال است و عملیات نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری از این نیروگاه گازی ۶۴۸ مگاواتی با تلاش متخصصان مجرب نیروگاه رامین اهواز انجام می‌شود.

منبع:ایسنا

304280