رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد؛

تعیین نوع دوز دوم واکسن کرونا بر اساس موجودی

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص احتمال متفاوت بودن واکسن‌های دریافتی در مرحله اول و دوم، گفت: تزریق دوز دوم واکسن بر اساس موجودی واکسن کرونا و دستورالعمل‌ها انجام خواهد شد.
تصویر تعیین نوع دوز دوم واکسن کرونا بر اساس موجودی

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: چند روزی است که تقریبا موجودی واکسن کرونا تمام شده است بنابراین برای واکسیناسیون گروه‌های هدف، منتظر محموله جدید واکسن وارداتی و داخلی هستیم.

وی افزود: به محض اینکه محموله واکسن به دست ما برسد، ادامه واکسیناسیون گروه‌های هدف انجام خواهد شد؛ احتمال می‌رود یک هفته تا ۱۰ روز آینده واکسن به ما تحویل داده شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به فاصله افتاده بین زمان دریافت دوز دوم به دلیل نبود واکسن گفت: تاخیر یک تا دو هفته‌ای در دریافت دوز دوم واکسن کرونا، مشکلی ایجاد نمی‌کند و پس از گذشت این مدت نیز ایمنی لازم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: نوبت دوز دوم افرادی که واکسن آسترازنکا تزریق کردند، ۱۲ هفته بعد است که فعلا مشکل خاصی برای این افراد وجود ندارد. برای تزریق دوز دوم افرادی که واکسن اسپوتنیک دریافت کرده‌اند نیز مشکل خاصی وجود ندارد و محموله جدید واکسن اسپوتنیک در حال وارد شدن به کشور است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: افرادی که در نوبت اول، واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند و اکنون نوبت دوز دوم آن‌ها فرا رسیده است، در خصوص تاخیر چند روزه نگرانی نداشته باشند و امیدواریم در یک هفته تا ۱۰ روز آینده دوز دوم را دریافت کنند.

احمدی‌بلوطکی در خصوص احتمال متفاوت بودن واکسن‌های دریافتی در مرحله اول و دوم، بیان کرد: تزریق دوز دوم واکسن کرونا بر اساس موجودی واکسن و دستورالعمل‌ها انجام خواهد شد.

منبع:ایسنا

304257