حفاظت از گونه‌های جانوری در خشکسالی امسال

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به خشکسالی امسال حتما گونه‌های جانوری با کمبود آب و علوفه مواجه خواهند شد از این رو حواسمان به حیات وحش کشور باشد.
تصویر حفاظت از گونه‌های جانوری در خشکسالی امسال

به گزارش سایت خبری پرسون، کیومرث کلانتری روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت هفته محیط‌زیست ضمن تبریک این هفته به محیطبانان، درود بر روح محیط بانان شهید و آرزوی سلامتی برای محیط بانان جانباز افزود: امیدوارم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای محیط زیست ایران باشیم.

وی اظهار داشت: موضوع محیط‌زیست مانند گذشته صرفا دو کلمه ساده نیست، موضوع محیط‌زیست امروز کاملا فنی‌ و تخصصی شده است، وزن محیط‌زیست امروز تغییر کرده، امروز وزن محیط‌زیست برابر است با سلامتی و ایمنی، نمی‌شود به این آسانی از کنار محیط زیست گذشت.

کلانتری ادامه داد: امروز با موضوع کمبود آب و خشکسالی مواجه هستیم، به دنبال آن متاسفانه با کمبود آب و علوفه برای گونه‌های حیات وحش مواجه خواهیم شد و اکنون نیز هستیم بنابراین خواهش و استدعای من از همه کشور و بهره برداران بخش‌های آب و منابع طبیعی کشور این است که امسال همه ما هم به داد گونه‌های جانوری و گونه‌های حیات وحشی که به خاطر نبود آب و نبود علوفه قطعا به عرصه‌های طبیعی کشور مراجعه خواهند کرد، برسیم.

در تقویم رسمی کشور، از 17 تا ۲۳ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

304198