مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در قم آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: مرحله سوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه آغاز می‌شود.
تصویر مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در قم آغاز شد

به گزارش پرسون از قم، حسن صبوری با اعلام این خبر عنوان کرد: ثبت‌نام مسکن اقدام ملی در استان قم به‌طور هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ خرداد از طریق نشانی اینترنتی https://tem.mrud.ir/ « سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن» ثبت‌نام کنند.

صبوری اضافه کرد: سهم شهر قم برای ثبت‌نام این مرحله تعداد یک هزار و ۷۵۵ واحد است و با تکمیل این تعداد، سامانه اقدام ملی برای ثبت‌نام شهروندان قمی بسته خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مرحله اول ثبت‌نام طرح مسکن اقدام ملی تعداد چهار هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند و بعد از پالایش و انصراف بعضی از متقاضیان تعداد یک هزار و ۷۵۵ متقاضی ریزش داشته‌ایم که این ثبت‌نام به‌منظور تکمیل ظرفیت مرحله اول شهر قم انجام می‌شود.

وی در خصوص شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام گفت: با توجه به قانون ساماندهی این طرح، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین مسکونی، واحد مسکونی و یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل موردنظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن دست‌کم ۳۵ سال ازجمله شرایط در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در شهر قم چهار هزار و ۴۰۰ متقاضی و در مرحله دوم ۱۱ هزار و ۷۷۰ متقاضی در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کرده‌اند.

صبوری در خصوص جزییات ساخت مسکن ملی گفت: بر اساس شیوه‌نامه طرح مسکن اقدام ملی، هزینه ساخت با آورده متقاضی است و قیمت هر مترمربع بر مبنای قیمت تمام‌شده لحاظ می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که در مراحل قبل، ثبت‌نام نموده و به‌عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در بازه زمانی اعلام‌شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.

منبع:ایرنا

304137