در جلسه غیرعلنی مطرح شد؛

تاکید قالیباف بر بازنگری در قانون انتخابات شوراها

یک عضو هیئت رییسه مجلس از تاکید رییس مجلس بر بازنگری در قانون انتخابات شوراها خبر داد.
تصویر تاکید قالیباف بر بازنگری در قانون انتخابات شوراها

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس برای بررسی روند رسیدگی به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در انتخابات شوراهای روستا کشور بیش از ۲۸۸ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که ۲۶۹ هزار نفر از آن ها تایید شده اند یعنی ۹۴ درصد تایید و ۶ درصد ردصلاحیت شده اند. در شهرها نیز ۴۷ هزار و ۳۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۴۰ هزار و ۳۶۴ نفر تایید شده اند.

وی با اشاره به ارائه گزارش حمیدرضا کاظمی رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در جلسه غیرعلنی مجلس و تأکید وی بر رعایت قانون و ملاک قرار گرفتن استعلام از مراجع ذی ربط برای تایید صلاحیت‌ها، گفت: در این جلسه همچنین ۱۰ نفر از نمایندگان سوالات خود را مطرح کردند و برخی شبهات بیان شد.

سلیمی با بیان اینکه قانون در حوزه رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها نیازمند بازنگری است، از تاکید رییس مجلس بر بازنگری در این قانون خبر داد و افزود: قانون برای انتخابات شوراهای شهر و روستا دبیرخانه دائمی در استان ها را پیش بینی کرده، در دوره انتخابات حجم بالایی از پرونده کاندیداها به این دبیرخانه می رسد و فشار کار افزایش می یابد، از این رو باید در این بخش تجدید نظر صورت گیرد.

به گفته این عضو هیات رئیسه مجلس قرار است تعدادی از پرونده ها با نظر مشترک رئیس هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت مورد بررسی قرار گیرد و نتایج قطعی اعلام شود.

منبع : ایسنا

304126