دولت پاسخ‌گوی بی کفایتی خود باشد/ آقای روحانی23 میلیون نفر به شما رأی دادند که اقتصاد و معیشتشان را فلج کنید؟

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مسؤولان باید بدانند از تقصیرات آنها در زمینه بورس نمی‌گذریم و قطعاً باید پاسخ‌گوی کم‌کاری خود باشند.
تصویر دولت پاسخ‌گوی بی کفایتی خود باشد/ آقای روحانی23 میلیون نفر به شما رأی دادند که اقتصاد و معیشتشان را فلج کنید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نیرو گفت: آب شرب حق مردم است، در هفته گذشته چندین شهر، محله و روستا چند شبانه روز و برخی نقاط چند ساعت شاهد قطعی آب بودند، لازم است در این خصوص تدابیری اتخاذ شود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: 3 ماه است که مقرر شده درخصوص پیشنهادات جمع آوری و مطرح شده توسط رئیس مجلس در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم‌گیری شود، چه کاری مهمتر از نیمی از جمعیت کشور که در زمینه بورس زیان دیده‌اند و سرمایه آنها در بورس از دست رفته وجود دارد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: چرا مصوبات شورای عالی بورس را درخصوص سهامداران خرد و حقیقی اجرا نمی کنید؟ بدانید ما از تقصیرات شما نمی گذریم و قطعاً باید پاسخگوی این نوع کم کاری خود باشید.

* گرانی لجام گسیخته سبب افزایش فاصله طبقاتی در جامعه شده است

خلیل بهروزی فر نماینده فومن در مجلس نیز در تذکر شفاهی گفت: گرانی لجام گسیخته کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم سبب ایجاد فاصله طبقاتی روزانه بین اقشار ضعیف جامعه با افراد مرفه شده است و این در حالی است که دولت جامعه را به سمت اشرافی گری سوق می دهد.

نماینده فومن در مجلس افزود: دولت باید پاسخگو باشد که درباره مسائلی مانند حل مشکلات اقتصادی، کسب و کار و اشتغال، مسکن، تورم، برخورد با محتکران و... چه اقدامی انجام داده است؟ دولت عامل اصلی بی ثباتی در بازار است و این بی ثباتی موجب شده سفره جمع غالبی از مردم دچار آسیب شود.

* اقتصاد مردم از دست رفته است

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس در تذکری شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: حال و روز کشاورزان خوش نیست، بسیاری از محصولاتشان مانند سال گذشته به خاک سیاه نشسته است در شرایطی که هزینه هر هکتار کشت کشاورزی 60میلیون تمام می شود تنها 10 میلیون دست کشاورزان را می‌گیرد از این رو دیگر توان مالی برای کشت دوم ندارند.

وی تاکید کرد: اعضای هیات رئیسه و سایر نمایندگان به موضوع حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت ورود کنند چرا که دیگر انگیزه ای برای کار و میادین نفتی وجود ندارد این در حالی است که دستاورد کارکنان این حوزه باعث شده است 95 درصد از مردم ایران از گاز طبیعی برخوردار شوند.

نماینده گرگان خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی در سال 96 بالغ بر 23.5 میلیون نفر به شما رأی اعتماد دادند اما اقتصاد و معیشت مردم فلج شده است.

303892