ارائه خدمات مشاوره ای با طرح «روی خط زندگی» در اصفهان

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اجرای طرح «روی خط زندگی» خدمات مشاوره‌‌ای را به مجتمع‌های مسکونی شهر اصفهان ارائه می دهد.
تصویر ارائه خدمات مشاوره ای با طرح «روی خط زندگی» در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در طرح «روی خط زندگی» که از اوایل خردادماه آغاز شده به ارائه خدمات مشاوره‌ای حضوری به شهروندان پرداخته می شود.

مسعود مهدویان‌فر افزود: در یک برهه زمانی با شیوع بیماری کرونا با افزایش تنش‌ها و منازعات در خانواده‌ها روبه‌رو بودیم، بنابراین تصمیم گرفتیم برنامه «روی خط زندگی» را در مجتمع‌های مسکونی بزرگ و پرجمعیت شهر اصفهان اجرا کنیم و به شهروندان خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این مشاوره‌ها در حوزه‌های فرزندپروری، آموزش‌های پیش از ازدواج، اختلافات زوجین و مهارت‌های زندگی به شهروندان متقاضی ارائه می‌شود و افرادی که نیاز به مشاوره‌های تکمیلی داشته باشند را به مراکز مشاوره زیر نظر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ارجاع می‌دهیم.

به گفته رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اجرای این طرح از اوایل خرداد آغاز شده و تا پایان خردادماه نیز ادامه دارد.

مهدویان‌فر با بیان اینکه این مشاوره‌ها به صورت فردی ارائه می‌شود، تصریح کرد: اطلاعیه اجرای طرح از چند روز قبل در هر مجتمع مسکونی به اطلاع ساکنان آن می‌رسد و سپس چهار مشاور در روز اعلام‌شده با مراجعه به مجتمع به افراد متقاضی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

به گفته وی، در مجموع 50 نفر از مشاوران در طرح «روی خط زندگی» با اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان همکاری می‌کنند.

ثبت نام کلاس های موسیقی در هنرسرای خورشید

مدیر هنرسرای خورشید از شروع ثبت نام دوره های موسیقی این مرکز از 20 تا 30 خرداد خبر داد.

جلال رمضانی اظهار داشت: علاقه مندان به ثبت نام در دوره های آموزشی هنرسرای خورشید باید ابتدا در سامانه شهروندی ثبت نام کنند و سپس وارد سامانه اصفهان فرهنگ شوند و با انتخاب هنرسرای خورشید، کلاس مورد نظر خود را ثبت کنند.

وی افزود: دوره های آموزشی این هنرسرا شامل آواز، تار، سه تار، گیتار، سنتور، ویلن، پیانو، دف و تنبک بوده که ویژه گروه سنی ۹سال به بالا برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: کلاس های آقایان در روزهای زوج و کلاس های بانوان در روزهای فرد برگزار می شود که هر یک از کلاس ها به صورت حضوری به مدت ۱۰جلسه به صورت آموزش خصوصی در۲۰ دقیقه برگزار می شود و تا پایان شهریورماه به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیر هنرسرای خورشید ادامه داد: هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان دارای شورای تخصصی موسیقی است که در انتخاب اساتید مشاوره و راهنمایی میدهند و این شورا به پیشنهاد مدیران و معاونان هنری سازمان از اساتید دانشگاه و موزیسین های مطرح شهر اصفهان انتخاب می‌شوند و به تایید معاون فرهنگی شهردار می رسند.

رمضانی بیان داشت: هنرسرای خورشید در شرایط فعلی کرونا در زمینه برگزاری و ضبط کنسرت های زنده و اجرا در فضای مجازی و همچنین ضبط برنامه های موسیقی مناسبتی همانند هفته فرهنگی اصفهان و بزرگداشت شعرا از جمله خیام و فردوسی فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس ها و برنامه های این مرکز می توانند به محل هنرسرای خورشید واقع در بزرگراه شهید چمران، جنب شهرداری منطقه 7 مراجعه کنند و یا با شماره 34593560 تماس بگیرند.

303782