لقب پروفسور این‌بار برای کارلوس کی‌روش

سرمربی تیم ملی بحرین تا حد زیادی مربیگری خود را مدیون «کارلوس کی‌روش»، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران است.
تصویر لقب پروفسور این‌بار برای کارلوس کی‌روش

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی فوتبال ایران امشب (دوشنبه) باید از ساعت ۲۱ به وقت تهران در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به مصاف بحرین برود.

هدایت بحرین بر عهده «هلیو سوسای» پرتغالی و ۵۱ ساله است. سرمربی پیشین تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۱۹ سال پرتغال از سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی بحرین را به عهده گرفته و موفق شده ۲ عنوان قهرمانی را مال خود کند. او در پرتغال نیز موفق شد قهرمان زیر ۱۷ و ۱۹ سال اروپا شود و نقش مهمی را در پرورش نسل جدید فوتبال کشورش ایفا کند. بازیکنانی چون ترینکائو، لیائو و دالو زیر نظر سوسا رشد و نمو یافتند.

این سرمربی پس از کسب موفقیت با تیم‌های پایه‌ی پرتغال، از نقش غیر قابل انکار کارلوس کی‌روش صحبت کرد و او را با لقب پروفسور نامید و اظهار داشت: بدون شک شور و علاقه من به مربیگری و این جوان‌ها را مدیون پروفسور کارلوس کی‌روش و نلو وینگادا هستم. آنها این را به من یاد دادند.

گفتنی است در سال ۱۹۸۹ تیم زیر ۲۰ ساله‌های پرتغال با هدایت کارلوس کی‌روش و با حضور نلو وینگادا به عنوان کمک مربی موفق موفق شد قهرمان جهان شود. هلیو سوسا در آن تیم بازی می‌کرد. جالب است که کی‌روش هم علاقه زیادی به سرمربی کنونی بحرین دارد و او را مردی بزرگ و موفق و آرام خواند.

سبک مربیگری سوسا شباهت ملموسی به کارلوس کی‌روش دارد. تیم‌های تحت هدایت او نیز ابتدا از یک سازماندهی دفاعی خوب برخوردار هستند و سپس به دنبال باز کردن دروازه رقبا خواهند بود. باید دید در بازی امشب، سوسا موفق خواهد بود یا تیم ملی فوتبال ایران.

303642