نماینده مردم لنگرود در مجلس؛

در چند سال آینده چاره‌ای جز پرداختن به گردشگری نداریم/ بهره برداری از بندر چمخاله تا پایان امسال

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در چند سال آینده چاره‌ای جز پرداختن به بحث گردشگری نداریم، گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد منابع مالی و استقرار یک الی دو کشتی، بندر چمخاله را تا امسال به بهره‌برداری برسانیم بنابراین از اکنون باید برای گردشگری در این بندر برنامه داشته باشیم.
تصویر در چند سال آینده چاره‌ای جز پرداختن به گردشگری نداریم/ بهره برداری از بندر چمخاله تا پایان امسال

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، پرویز محمدنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته جلساتی درباره مدیریت مصرف در کمیسیون انرژی با حضور مجموعه وزارت نیرو برگزار شد و در مجموع به این باور رسیدیم که میزان تولید و میزان مصرف برق در کشور ما تناسب ندارد.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه میزان تولید برق امسال 60 هزار مگاوات است و حدوداً 6 هزار مگاوات کاهش تولید برق را پیش‌رو داریم افزود: سقف تولیدات برق تمام شده و نکته حائز اهمیت مدیریت است.

محمدنژاد با بیان اینکه خاموشی‌ها همچنان ادامه دارد و فقط از میزان آن‌ها کاسته می‌شود گفت: نیروگاه‌های تحت اختیار دولت و بخش خصوصی باید با آمادگی صد در صد برای تولید برق کار کنند همچنین دیزل ژنراتورهای صنایع بزرگ و کوچک نیز باید وارد مدار شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از سازمان‌ها و ادارات توجهی به الگوی مصرف ندارند تصریح کرد: این موضوع به استانداری‌ها ابلاغ شده است و از طرفی باید در رسانه‌های عمومی نیز اعلام شود که مردم در زمان‌های پیک مصرف الگوی مصرف را بیشتر رعایت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه تقاضای ما از مردم این است که برای مدیریت مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند گفت: اگر تنها 10 درصد از الگوی مصرف رعایت شود 6 هزار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: در کمیسیون انرژی زمانی که در حضور وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی در مورد آب‌رسانی به کشاورزان گیلانی مطالبه می‌کنیم با این این پاسخ روبه‌رو می‌شویم که مگر می‌شود در شمال کشور با نزولات جوی فراوان با کم‌آبی مواجه باشید.

وی با بیان اینکه در استان گیلان توجه بسیاری به منابع آبی و مهار منابعی که در استان است نداریم عنوان داشت: طرح‌های کوتاه مدتی در لنگرود اجرا شده به‌عنوان مثال حدود 32 آب بندان را در چند ماه قبل از سال و تا امروز به‌سازی کردیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه 55 ایستگاه پمپاژ آب وارد مدار شد افزود: این موارد از الزامات آبیاری کشاورزی است همچنین حدود 2 میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه شلمان‌رود اختصاص یافته و اکنون در پایان کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون مدیریت‌ها گذرا و روزمره بوده و به صورت زیر ساختی اقداماتی انجام نشده است گفت: آنچه به‌عنوان پروژه درازمدت باید به آن توجه شود سد لاستیکی اطاقور است همچنین انتقال آب در پایین دست می‌‌تواند بسیاری از روستاها را از نظر آب بیمه کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتقال آب رودخانه به کانال مرکزی یکی دیگر از راه‌های مواجهه با بحران کم‌آبی در لنگرود است تا در سال‌های آینده آب رودخانه‌ها به سمت کانال هدایت شود و آب روستاهای پایین دست از این طریق تأمین شود.

محمدنژاد با بیان اینکه یک کیلو متر از لوله‌گذاری روستای گل‌سفید در حال اجرا است عنوان داشت: هفته گذشته در جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم قول 12 کیلومتر لوله برای آب‌رسانی مزارع را از او گرفتیم که اکنون در حال خرید است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه هفته گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی کتابی تحت عنوان « تاریخ ناوبری در گیلان» رونمایی شد گفت: در چند سال آینده چاره‌ای جز پرداختن به بحث گردشگری نداریم.

وی ابراز داشت: در این راستا ممارست‌های بسیاری داشتیم تا بندر چمخاله را تا امسال به بهره‌برداری برسانیم و اکنون برنامه در حال پیش‌روی است؛ هدف ما از حضور وزیر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بندر گردشگری بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: ایجاد این باور در وزیر میراث فرهنگی که این بندر در شمال کشور در حال احداث بوده و از اکنون باید برای گردشگری در این بندر برنامه داشته باشیم از دیگر اهداف حضور وزیر گردشگری در چمخاله بود.

وی از قول وزیر میراث فرهنگی برای استقرار یک الی دو کشتی در چمخاله خبر داد و افزود: هدف دیگر از دعوت وزیر این بود که برنامه‌هایی که برای گردشگری و ایجاد منابع مالی قرار است در این منطقه اجرا شود از اکنون پیش‌بینی شده باشد و به فکر ساخت و ساز در حوزه گردشگری باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده وزیر میراث فرهنگی دو تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در حوزه گردشگری کشاورزی و دریانوردی داشت که در سال جدید اعتبارات لازم برای آن تدوین می‌شود.

محمدنژاد با بیان اینکه آب آشامیدنی در حوزه روستایی و شهری لنگرود با مشکل روبه‌رو است گفت: اکنون 3 هزار و 200 متر لوله‌گذاری برای تأمین آب بعد از میدان امام حسین(ع) به چاف و چمخاله و چند روستای دیگر در حال اجرا است همچنین این حدود هزار و 650 متر خط انتقال از منبع اصلی به میدان امام حسن(ع) نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در پایین‌دست لنگرود سالیان سال مشکل آب وجود دارد گفت: پیگیری‌های انجام و لوازم کار خریداری شده است و از 20 خرداد پیمانکار شروع به کار می‌کند از طرفی در حوزه اصلاح کانال‌ها نیز اقداماتی انجام شده و در حال انجام است.

منبع: تسنیم

303615