مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

درجه 160 امدادگر و نجاتگر ارتقا یافت

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از ارتقای درجه 160 نفر از امدادگران و نجاتگران خانم و آقا در جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد.

تصویر درجه 160 امدادگر و نجاتگر ارتقا یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 170 پرونده امدادگران در دهمین کمیته استانی ارتقای درجه‌بندی امدادگران و نجاتگران با حضور مسؤولان این حوزه و ناظران سازمان امداد و نجات کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: از این تعداد 160 پرونده به درجه‌های نجاتگری اول، دوم و سوم ارتقا یافتند که از این تعداد 132 نفر آقا و 28 نفر نیز خانم از شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ابهر هستند.

وی گفت: این تعداد از سطح امدادگری یکم به نجاتگری سوم، از نجاتگری سوم به دوم و از سطح دوم نیز به یکم ارتقا یافتند.

موسوی ادامه داد: بالا بردن توان عملیاتی تیم‌های امداد و نجات، سیر منطقی و تدریجی روند آموزش و تمرکز بر ارتقای کیفیت آموزش‌ها، استانداردسازی مسیر ارتقای نیروهای داوطلب در هر رسته از تیم‌های عملیاتی، ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسنامه کامل و دقیق امدادگران و نجاتگران بر حسب درجات کسب شده و تیم‌های عملیاتی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های آنها از اهداف ارتقای درجه است.

وی، سطح‌بندی امدادگران و نجاتگران بر مبنای تخصص و توانمندی آنان در هر رسته از تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر، سهولت در شناسایی امدادگران و نجاتگران در صحنه حادثه، ایجاد رقابت سالم با تقویت روحیه مشارکت و کارگروهی در بین امدادگران و نجاتگران، ایجاد انگیزه در امدادگران برای رسیدن به مقاطع و درجات بالاتر را از دیگر اهداف اعطا و ارتقای درجه برشمرد.

موسوی با تاکید بر اینکه بخشی از فعالیت‌های هلال‌احمر را مدیون اعضای داوطلب هستیم، گفت: با حضور فعال 465 امدادگر فعال خانم و آقا در هلال احمر این استان، عملیات‌های امدادی با موفقیت انجام می‌شود که به صورت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر حضور دارند.

منبع: روابط عمومی هلال‌احمر

303566