عیسی کلانتری:

در کشور ما محیط زیست در لبه آسیب‌پذیری حرکت می‌کند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از اینکه نگاه برخی سیاستگذاران در کشور به موضوع محیط زیست نگاهی فانتزی است، گفت: طی چهار سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ محیط‌بان به مجموع محیط‌بانان کشور افزوده شده است.
تصویر در کشور ما محیط زیست در لبه آسیب‌پذیری حرکت می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، عیسی کلانتری امروز در نشستی خبری که در سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شده بود، اظهار کرد: درحال‌ حاضر تمامی مردم دنیا بی‌توجهی سران کشورها به موضوع محیط زیست را لمس کرده‌اند. از این‌ رو نیاز است که تمامی کشورهای جهان در زمینه حفاظت از محیط زیست و کره زمین تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما مسئولان و سیاست‌گذاران به موضوع محیط زیست به‌عنوان یک مسئله فانتزی و ثانوی نگاه می‌کنند. باید به این موضوع توجه کرد که تحمل کره زمین کم شده است. از سوی دیگر در کشور ما نیز محیط زیست در لبه آسیب‌پذیری حرکت می‌کند.

کلانتری با بیان اینکه طی چند سال اخیر در حوزه محیط زیست برخلاف تبلیغاتی که علیه دولت می‌شود، دستاوردهای خوبی داشته‌ایم، گفتیم: در حوزه محیط زیست با وجود اینکه به‌ دلیل تحریم‌ها منابع مالی دولت کاهش یافته بود، با حمایت‌های رییس جمهوری از محیط زیست دستاوردهایی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: برای مثال طی سال‌های اخیر ۴۵۰ میلیون دلار برای مهار گرد و غبارها در کشور تخصیص و طی چهار سال اخیر برای حفاظت از مناطق چهارگانه حدود ۱۰۲۰ نفر محیط‌بان به مجموع محیط‌بانان اضافه شده است.

منبع: ایسنا

303508