بازدید قالیباف از طرح سد مخزنی کنجان چم و پروژه تونل کبیرکوه و گفت‌وگو با کارگران

رئیس مجلس در ادامه نظارت میدانی خود از استان ایلام از پروژه سد مخزنی کنجان چم و پروژه تونل کبیرکوه بازدید به عمل آورد.
تصویر بازدید قالیباف از طرح سد مخزنی کنجان چم و پروژه تونل کبیرکوه و گفت‌وگو با کارگران

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در ادامه عزیمت یک روزه خود به استان ایلام از پروژه سد مخزنی کنجان چم بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مراحل پیشرفت این پروژه مهم قرار گرفت. پیمانکار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بوده و این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده است و در مرحله بهره برداری قرار دارد. ظرفیت این سد ۸۵ میلیون مترمکعب است و سطح آن ۴۴۵ هکتار بوده است. نوع این سد نیز خاکی به شمار می آید.

طرح بزرگ گرمسیری شامل ۴ قطعه بوده که سد کنجان چم یکی از قطعه های مهم آن به شمار می آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از پروژه تونل کبیرکوه بر تکمیل این پروژه با تزریق اعتبارات لازم تأکید کرد.

محمدباقر قالیباف همچنین با حضور در شهرستان آبدانان، از پروژه کبیرکوه بازدید و در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این مسیر مواصلاتی یکی از مسیرهای منحصر به فرد و متصل کننده راه‌های شرقی غربی در استان است و افزون بر این مسیر مهم ترانزیتی بار و مسافر به عراق نیز است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بیش از ۱۰ سال است که آغاز شده ولی طی دو سال گذشته به دلیل تزریق مناسب اعتبارات پیشرفت خوبی داشته است، گفت: ضرورت دارد رقم ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود تا سرعت اجرای پروژه افزایش و پروژه تکمیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در جلسه شورای اداری استان مصوبه خوبی در جهت پیشرفت این پروژه به تصویب برسد و در برنامه هفتم نیز به این پروژه توجه ویژه شود.

قالیباف ادامه داد: سایر ظرفیت‌های استان با تکمیل زیرساخت و توسعه راه‌ها تکمیل می‌شود که امیدواریم با تعامل مناسب با دولت آینده این پروژه در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تونل اصلی آن نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته مدیران و پیمانکاران شروع پروژه تونل کبیرکوه سال ۱۳۸۹ بوده و این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است. طول تونل اصلی پروژه ۴ هزار و ۷۵۰ متر و طول کلی این پروژه ۱۷.۲ کیلومتر است. تاکنون مبلغ ۲۶۰میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و این پروژه کارکرد استانی و کشوری دارد.

در پایان بازدید رئیس مجلس از این پروژه جمعی از کارگران در گفت‌وگوی بی‌واسطه با قالیباف مشکلات خود را با وی مطرح کرده و خواستار پرداخت حقوق عقب افتاده خود شدند. رئیس مجلس نیز تاکید کرد که دستگاه های اجرایی باید به وظیفه خود در قبال این پروژه و کارگران عمل کنند و مجلس این مسئله را پیگیری می کند.

303504