صالحی امیری:

ورزشکاران ما آمادگی روحی بالایی دارند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تمام فدراسیون‌ها در اردو هستند و به صورت مستمر با فدراسیون ها در ارتباط هستیم تا مشکلات و چالش‌ها بر طرف شود.
تصویر ورزشکاران ما آمادگی روحی بالایی دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا صالحی امیری در نشست خبری با رسانه ها در مورد برنامه های کاروان برای حضور در المپیک توکیو بیان کرد: سازماندهی که برای المپیک انجام شد در قالب ستاد عملیاتی، ستاد فرهنگی و ستاد عالی بازی ها بود. همه فدراسیون هایی که در المپیک حضور دارند، در اردوی داخلی و خارجی هستند و آمادگی و انگیزه حداکثری در تیم ها محسوس است.

*مطمئنم قهرمانان ما در المپیک می درخشند

صالحی امیری در مورد ارتباط با فدراسیون ها گفت: به صورت مستمر با فدراسیون ها در ارتباط هستیم تا مشکلات و چالش‌ها بر طرف شود. وظیفه حمایت را انجام می‌دهیم و هر چه برای حضور عزتمندانه لازم است، محقق می‌شود. هیچ محدودیتی برای حضور مقتدرانه کاروان وجود ندارد. علی رغم شرایط سخت اقتصادی وکرونا حمایت حداکثری دولت و نظام وجود دارد. تلاش داریم در کمیته و هیات اجرایی با حداکثر توان در سال جدید برای حضور در المپیک نمایشی را ارائه دهیم که کام ملت شاد شود. مطمئنم قهرمانان ما در المپیک می‌درخشند و کام ملت را شاد می‌کنند.


*به فدراسیون ها نگفته ام پیش‌بینی مدال نکنند

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون اعلام شده است که پیش بینی مدال نکنند، تاکید کرد: من به هیچ فدراسیونی چنین چیزی ابلاغ نکرده ام.

*ورزشکاران ما آمادگی روحی بالایی دارند

او در مورد رسیدگی به وضعیت روحی و روانی کاروان گفت: کمیسیون روانشناسی از مدت ها قبل پیگیر این است که در فدراسیون ها بستر های لازم فراهم شود و فشار روحی و روانی در ورزشکاران کاهش یابد. فدراسیون ها هم وظیفه دارند بستر لازم را در اردوها ایجاد کنند. روزانه با فدراسیون ها و قهرمانان در ارتباط هستیم و این باور را دارم قهرمانان ما که سهمیه گرفته اند در آمادگی حداکثری روحی و روانی برای درخشش در المپیک هستند. حتی کسانی که چالش هایی داشته اند انگیزه لازم را دارند. سهراب مرادی هنوز انگیزه این را دارد که خودش را به المپیک برساند. تقریبا روزی نیست که دغدغه ورزشکاران را نداشته باشیم و اگر کسی مشکلی داشته باشد سریعا وارد عمل می‌شوند.


صالحی‌امیری درباره اینکه دولت در زمان المپیک تغییر می‌کند و آیا با این شرایط وزیر ورزش در توکیو حضور خواهد داشت، گفت: حضور کسانی که سالها زحمت کشیدند و در توسعه ورزش قهرمانی تلاش کردند، در المپیک ضرورت است. تغییر دولت در نگاه ملی به منابع ملی تاثیر نخواهد داشت. همه دولت‌ها آرزوی درخشش کاروان را دارند.

*پرداخت پاداش در تعهدات دولت است

او درباره پرداخت پاداش مدال آوران و این موضوع که آیا با تغییر دولت تضمینی برای اجرای آن هست، تصریح کرد: این وظیفه نهادهای مسئول در ورزش است که پشتیبان ورزشکاران باشند. آنچه به عنوان پاداش مطرح شد در تعهدات دولت است. ما هم تعهدات خود را انجام می‌دهیم و تا امروز هم به این تعهدات عمل کرده‌ایم. تا الان ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها، بخشی از نیازها برای حضور در المپیک و دیگر بخش ها انجام شده است.


* ۴ برنامه فرهنگی کاروان در المپیک توکیو

رییس کمیته ملی المپیک در مورد اقدامات فرهنگی کاروان گفت: ستاد فرهنگی پا به پای ستاد عملیاتی کار کرد. برنامه های ستاد فرهنگی بسیار گسترده بود و تصمیم داشتیم برای اولین بار ستاد فرهنگی را به المپیک اعزام کنیم. با شیوع کرونا محدودیت هایی ایجاد شد، جلسه ای با معاونان و مدیران وزارت امورخارجه و سفیر ایران در توکیو داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به محدودیت ها، چهار برنامه فقط اجرا شود که شامل برگزاری نمایشگاه ایران زیبا و صنایع دستی، توزیع هدایای فرهنگی و پخش فیلم با زیر نویس ژاپنی و انگلیسی هستند. در تهران نیز ۳۰۰ بیلبورد نصب خواهد شد و در خیابان سئول نیز در هفته جاری بیلبورد قهرمانان نصب می شود.


صالحی امیری در مورد پرداخت پاداش به بهمن نصیری ملی پوش روئینگ که از حضور در المپیک انصراف داد، گفت: مصداق این موضوع زیاد است و لازمه اش این است در ستاد عملیاتی به ریاست سجادی مسئله بحث و بررسی شود و سپس در ستاد عالی بازی ها تصویب شود و در نهایت رسما نتیجه را اعلام می کنیم. ابتدا باید مسیر تصمیم گیری طی شود.

303503