نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

شهرداری مردم را نسبت به حقوق خود آگاه نماید

پرتوی گفت: بسیاری از شهروندان از حقوق خود اطلاع ندارند؛ شهرداری می تواند در جهت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به حق و حقوقشان اقدامات ارزنده ای داشته باشد‌.
تصویر شهرداری مردم را نسبت به حقوق خود آگاه نماید

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد پرتوی وکیل پایه یک دادگستری، مشاور حقوقی و نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سایت خبری پرسون در تبیین اهداف خود برای شرکت در انتخابات، اظهارداشت: شوراها قوانینی را دنبال می کنند که منطبق با قانون نیست. قانون وظایف مهم تری را برای شورا ها تعریف کرده که اکنون عملیاتی نمی شود؛ شورای اسلامی شهر یک پارلمان شهری است و برای مدیریت شهر و ارائه خدمات رفاهی، اقتصادی و اجتماعی شهر ایجاد گردیده و در نهایت اجرایی شدن تصمیما ت شورا بر عهده شهردار می باشد.

این وکیل دادگستری در تبیین اولویت های اصلی خود بعد از کسب رتبه در شورا، اشاره کرد: اصل ۱۰۰ و ۱۰۶ قانون اساسی به شوراها پرداخته است و اجرای این قانون بستگی به نظر شهردار دارد؛ شهرداری که برنامه داشته باشد. ظرفیت های خوبی در شهرداری اعم از فرهنگسراها و خانه های فرهنگ ‌ موجود بوده که می توانند خدمات ارزنده ای را ارائه دهند.

مشاوره حقوقی تاکیدکرد: نگاهم این است که باید در تمام فرهنگسراها کرسی مشاوره حقوقی داسته باشیم. اکنون بسیاری از مردم جامعه گرفتار مسائل حقوقی هستند.۷۰ درصد پرونده هایی که در مراجع قضایی وجود دارد به علت ناآگاهی مردم از قوانین و مقررات است. اگر شهرداری بتواند در فرهنگسراها کرسی مشاوره حقوقی بگذارد که بسیاری از وکلای ما آمادگی دارند تا چنین مشاوره هایی را به مردم ارائه دهند.

پرتوی در رابطه با اینکه آیا با زیست شبانه کلانشهرها موافق هستید، افزود: بله، بایستی شهر فعال باشد بسیاری از مشاغل نیاز به آرامش و سکوت دارند که بهتر است در شب انجام شود.

وی در خصوص اینکه شهرها بی هویت و به سمت صنعتی شدن در حرکت هستند و آیا این روند حرکتی بر مدار پیشرفت است یا پسرفت، بیان کرد: اگر کارخانه جات را به اطراف تهران احداث کنیم و از ظرفیت های شهرک ها ی صنعتی استفاده نماییم، پسندیده تر و در کاهش آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود.

این کاندیدای شورای شهر تاکید کرد: بسیاری از شهروندان از حقوق خود اطلاع ندارند؛ شهرداری می تواند در جهت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به حق و حقوقشان اقدامات ارزنده ای داشته باشد‌.

گفت وگو از ساراپیرانه
انتهای پیام/

303218