سعید جلیلی مطرح کرد؛

ضرورت هماهنگی بین شوراهای شهر و شهرداری‌ها

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسیار مهم است که شوراهای شهر و شهرداری‌ها با بخش‌های دولتی هماهنگ و هم افزا باشند و این موضوع در کلان شهرها و به ویژه شهر تهران اهمیت بسیاری دارد.

تصویر ضرورت هماهنگی بین شوراهای شهر و شهرداری‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی پس از ضبط برنامه تلویزیونی با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین شوراهای شهر و شهرداری‌ها با دولت اظهار داشت: یکی از بحث های مهم برای اداره شهرها به ویژه کلان شهرها این است که شوراهای شهر و شهرداری‌ها در یک سو و دولت در سوی دیگر، مانند دو بال یک حرکت باشند و با هم هماهنگی داشته باشند.

وی بیان کرد: دولت باید از فرصت شوراهای شهر و شهرداری ها به بهترین شکل استفاده کند و در دولت ما، هماهنگ کردن شوراهای شهر و شهرداری ها با بخش‌های دولتی حتماً دنبال خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بسیار مهم است که شوراهای شهر و شهرداری ها با بخش های دولتی هماهنگ و هم افزا باشند و این موضوع در کلان شهرها و به ویژه شهر تهران اهمیت بسیار زیادی دارد.

جلیلی ادامه داد: اگر شهرداری‌ها یک تصمیم و دولت یک تصمیم بگیرد و این تصمیمات با هم متعارض باشند، حتماً به ضرر مردم، کشور و آن شهر خواهد بود و این دو باید حتماً با هم هماهنگ و هم‌افزا باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای شهر همزمان است، لازم است که مردم توجه لازم را به این مسئله داشته باشند و هر چقدر میزان هماهنگی و هم افزایی بین این دو بیشتر باشد و در انتخاب مردم بیشتر تجلی پیدا کنند، حتماً نتایج آن موفقیت‌آمیز تر خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنر دولت در این است که بتواند از آنچه که می‌خواهد پیش بیاید، پیشی بگیرد و دولتی که پیش‌بینی درباره تولید و مصرف کشور نداشته باشد، نمی‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی در زمینه توزیع داشته باشد.

جلیلی بیان کرد: لازمه تنظیم بازار این است که دولت برای تولید، مصرف و توزیع کالاها پیش بینی و برنامه لازم را داشته باشد.

وی افزود: گاهی اوقات می‌بینید که در فلان محصول کشاورزی یک سال تولید زیادی وجود دارد که روی دست کشاورز می‌ماند، اما سال دیگر در همان محصول کشاورزی با کمبود مواجه می‌شویم و نقش دولت این است که برای کشت، مصرف و توزیع الگو و برنامه داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به فناوری‌های جدید ارتباطی و دولت الکترونیک، می‌توان از این سازوکارهای بسیار خوب برای توزیع کالاها استفاده کرد و می‌توان توزیع را به شکلی انجام داد که هم کرامت مردم حفظ شود، هم مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لطمه نبیند و هم بازار، وضعیت ثابت و آرامی داشته باشد.

منبع: مهر

303114