باند سرقت در جنوب تهران دستگیر شدند

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری و انهدام باند سرقت و کشف ۲۴ فقره سرقت خبر داد.

تصویر باند سرقت در جنوب تهران دستگیر شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی گفت: فردی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد، بیست و سوم فروردین ۱۴۰۰ داخل پارک در موقعیت خیابان گمرک نشسته بودم، ناگهان سه موتور سوار با تهدید سلاح سرد، موبایلم را سرقت کردند.

وی افزود: در بررسی میدانی و استفاده از ظرفیت های پلیسی، در نهایت چهره یکی از سارقان زورگیر بنام پوریا شناسایی شد، و دستگیری سارق و همدستانش در دستور کار تیم مبارزه با سرقت به عنف پایگاه قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از متهم شناسایی شده در اختیار کلانتری های تابعه قرار گرفت، تا اینکه در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ متهم توسط ماموران کلانتری ۱۱۵ رازی دستگیر و تحویل پایگاه هشتم شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی افزود: متهم در بازجویی های اولیه بشدت منکر بزه انتسابی (سرقت به عنف از شاکی) بوده؛ لیکن با توجه به مستندات موجود از جمله تصاویر دوربین مداربسته صحنه سرقت، ناگزیر لب به اعتراف گشوده و به سرقت (زورگیری) از شاکی با همدستی دو نفر دیگر بنام های مرتضی و کامران اعتراف و اعلام داشت؛ در زندان با یکدیگر آشنا شدیم و پس از آزادی با تشکیل باندی سه نفره اقدام به سرقت زورگیری از شهروندان نموده و تاکنون بیش از ۳۰ فقره سرقت با این شیوه را انجام داده ایم.

سرهنگ عزیزخانی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخقیگاه سایر همدستانش در خیابان قزوین خیابان عباسی شناسایی و در عملیاتی هماهنگ در تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت ماه متهمان دیگر پرونده به اسامی مرتضی و کامران هردو تبعه افغانستان دستگیر و در بازجویی های انجام شده معلوم شد، هر سه متهم دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه های سرقت، درگیری و شرارت بوده و متفقاً به ارتکاب سرقت های متعدد (زورگیری) به صورت باندی و با تهدید سلاح سرد اعتراف کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان گفت: در این رابطه کارآگاهان ضمن دعوت از مال باختگان احتمالی و مواجهه با متهمان، تاکنون تعداد ۲۴ نفر از آنان به طور قطع شناسایی که ارزش اموال مسروقه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شد که پرونده تکمیلی به مرجع قضائی ارسال شد و متهمان با قرار مجرمیت صادره از سوی بازپرسی داسرای ناحیه ۳۴ روانه زندان شدند.

منبع: مهر

303053