نماینده چین در مذاکرات وین:

زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی فرا رسیده است

نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد که خواسته های مشروع ایران باید به طور مناسب و به درستی در مذاکرات برجامی پاسخ داده شود.
تصویر زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی فرا رسیده است

به گزارش سایت خبری پرسون، وانگ کوان نماینده دائم چین نزد سازمان های بین المللی در وین پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه "بحران کنونی پیرامون توافق هسته‌ای با ایران ناشی از سیاست های غلط واشنگتن است" تاکید کرد که آمریکا می بایست به سیاست فشار حداکثری پایان دهد و تحریم‌های ایران را به صورت کامل و یکجا رفع کند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات وین درباره احیای برجام گفت: پیشرفت مهمی در روند رایزنی ها حاصل شده اما برخی اختلاف نظرهای عمده درباره رفع تحریم‌های علیه ایران همچنان باقی است.

وانگ کوان خاطر نشان کرد: این حقیقت که مسئله اصلی رفع تحریم ها در مذاکراتی که بیش از دو ماه است به طول انجامیده هنوز حل نشده باقی مانده است، نشان می دهد که مسئله به طور اساسی حل نشده است.

وی افزود: تمام تحریم‌های غیرقانونی باید به صورت کامل و یکجا، شامل تحریم‌های ضد ایرانی و علیه افراد و نهادهای ثالث لغو شود و این کلید بازگشت آمریکا و ایران به اجرای کامل برجام است.

این دیپلمات چینی همچنین تاکید کرد که تحریم های وضع شده علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام که ناسازگار با این توافق و قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل است، باید به طور کامل وفع شود.

وی تصریح کرد: همچنین به طور همزمان می بایست در توافق برای احیای برجام، تدابیر عملی و شروطی در نظر گرفته شود که مانع از خروج دل‌به‌خواهی طرف‌ها از توافق شود. پکن به علاوه از رسیدگی درست به خواسته های مشروع ایران در سایر زمینه ها حمایت می کند.

نماینده چین در مذاکرات وین افزود: اکنون زمان تصمیم‌گیری سیاسی است. خواسته‌های مشروع ایران در برجام باید به درستی پاسخ داده شود. پکن همواره موضعی بی طرف درقبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده و مایل به ادامه همکاری با سایر طرف ها برای پیشبرد مذاکرات است.

وی در پایان تاکید کرد که چین همچنان از حقوق و منافع مشروع خود در رفع تحریم ها و دیگر جنبه ها دفاع می کند.

302961