استاندار گیلان تأکید کرد؛

تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی مسکن ملی

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر مانعی خارج از دولت وجود نداشته باشد، واحدهای تعهد شده مسکن ملی تا شهریورماه تعیین تکلیف و به اتمام میرسند، گفت: اجرای مصوبه تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی در تمامی شهرداری‌ها مورد تأکید است.
تصویر تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی مسکن ملی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان که با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره و اظهار کرد: مقصود از نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها صرفاً تولید محصولات کشاورزی و صنعتی نیست و در این مسیر تولید مسکن نیز سهم بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع مسکن همواره جزو انتظار مردم به ویژه جوانان از دولت‌هاست، افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خصوصاً طی سالیان اخیر، با اجرای طرح اقدام ملی مسکن به این موضوع توجهی ویژه شده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به وجود چالش تأمین زمین در گیلان به واسطه موقعیت جغرافیایی و محدودیت های خاص گفت: علیرغم اینکه ۷۰ درصد اراضی گیلان را مراتع و جنگل و مابقی شالیزار، باغ و مناطق مسکونی تشکیل می دهد؛ تأمین زمین ۸۰ درصد از واحدهای ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن، نشان از همراهی مضاعف میان متولیان دارد.

وی به همکاری مستمر و مطلوب دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و فاضلاب، برق، مخابرات، گاز و دیگر نهادها اشاره و بر ضرورت تداوم همراهی‌ها تا اتمام پروژه تأکید کرد.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم اجرای مصوبه تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی در تمامی شهرداری‌ها تأکید و اضافه کرد: تلاش ما اینست تا آن دسته از واحدهای تعهد شده که مانعی خارج از دولت نداشته باشد، تا شهریورماه تعیین تکلیف و به اتمام برسند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان

302862

مطالب مرتبط