ساخت سالیانه یک هزار کیلومتر آزاد‌راه و بزرگراه در کشور

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در استان‌های کشور در دست ساخت قرار دارد.
تصویر ساخت سالیانه یک هزار کیلومتر آزاد‌راه و بزرگراه در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، داریوش امانی اظهار داشت : در مجموع دو هزار کیلومتر راه روستایی جدید در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در همین مدت نیز سه هزار ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز در قالب طرح ابرار در سطح کشور تحت پوشش آسفالت قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه راهسازی در هشت سال گذشته گفت: براساس آمار در دولت یازدهم و دوازدهم به طور میانگین سالی یک هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه احداث شد.

توسعه زیرساخت حمل و نقل مرزی در اولویت دولت

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد توجه دولت یازدهم و دوازدهم به زیرساخت حمل و نقل مرزی اظهارداشت: این دولت توجه ویژ ای به توسعه زیرساخت های حمل و نقل در مناطق مرزی داشت. برای تقویت این زیر ساخت‌ها زیر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افتتاح پایانه مرزی رمیدان و پشین در استان سیستان و بلوچستان را نمونه توجه دولت به زیرساخت حمل و نقل مرزی بیان کرد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم به مبادلات با همسایگان خارجی نیز توجه زیادی شده است.

امانی علاوه بر مرز میرجاوه بین ایران و پاکستان و راه اندازی دو مرز جدید بین دو کشور را نمونه دیگری از توجه به حمل و نقل مرزی اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: در این دولت در ۵۰ درصد از پایانه های مرزی اقدامات توسعه ای همچون اجرای ساختمان در حال اجرا است.

الزام رانندگان حمل مسافر به رعایت پروتکل های بهداشتی

امانی در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان مسافربری برون شهری گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق با استانداردهای مصوب این ستاد برای تمام مسافربری‌های برون شهری الزامی است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تایید تخلف برخی رانندگان در این مورد اظهارداشت: مردم می توانند گزارشات خود را با تماس با سامانه ۱۴۱ مطرح کنند و با رانندگان متخلف در این بخش نیز برخورد قانونی می‌شود.

منبع: ایرنا

302761