معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان مطرح کرد؛

نتایج ارزیابی دانش‌آموزان در طرح کوچ

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت:، دانش‌آموزان ناحیه ۲ زنجان، ابهر و طارم بر اساس نتایج طرح کوچ اضافه وزن دارند.

تصویر نتایج ارزیابی دانش‌آموزان در طرح کوچ

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ذبیح‌الله تاراسی با اشاره به طرح «کوچ»، اظهار کرد: نگاه آموزش‌وپرورش استان زنجان، همگانی و عمومی بودن خدمات حوزه تربیت‌بدنی و سلامت است. با ارتقای سواد حرکتی، ترویج سبک زندگی سالم و تمرکز بر رویکرد تربیت‌بدنی، اعمال یک مدیریت تغییر در گستره نظام تعلیم و تربیت با این چرخش تغییر پیدا کرده و یک نظام یکپارچه در گستره تعلیم و تربیت به وجود آمد.

وی با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در طرح کوچ، افزود: در این طرح ۱۷۵ هزار و ۳۰۴ دانش‌آموز در مناطق چهارده‌گانه استان مورد سنجش قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: ارزیابی این طرح ۹۲.۷۸ درصد دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد که در سنجش اولیه ۴.۴۶ درصد دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر و ۲۸.۵۱ درصد در دامنه اضافه وزن و چاقی قرار داشتند. در این ارزیابی ۶۶.۹۹ درصد نیز جزو دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی بودند.

معاون تربیت‌بندی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به ادامه فرآیند اجرایی طرح کوچ، تصریح کرد: در سنجش ثانویه در حدود ۳ درصد از دانش‌آموزان زیر پوشش به تغییرات BMI دست یافته بودند. در دامنه لاغر و خیلی لاغر، دانش‌آموزان افشار به همراه بزینه‌رود و ایجرود و در دامنه اضافه وزن و چاقی، طارم، ابهر و مناطق ناحیه ۲ زنجان قرار دارند.

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) را بنا به احساس نیاز و نقش کلیدی، تاثیرگذار و جامعه آماری وسیع متشکل از دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان را در دستور کار خود قرار داد تا بتوانند در این زمینه آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان و اولیا بدهد.

منبع: ایسنا

302633