مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان:

۲۱۲ شعبه همدان شرایط انتخابات مکانیزه را دارد

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۲۱۲ شعبه همدان شرایط انتخابات مکانیزه را دارد.
تصویر ۲۱۲ شعبه همدان شرایط انتخابات مکانیزه را دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، اسدالله ربانی مهر مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات همدان با بیان اینکه امسال باید در کنار فعالیت های انتخاباتی، رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود اظهار کرد: تجمع‌های انتخاباتی در فضا‌های سربسته که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممنوع است.

وی با اشاره به لزوم همکاری رسانه‌ها در راستای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات خردادماه افزود: در ایام انتخابات به دلیل شیوع کرونا تجمع انتخاباتی خارج از پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است.

ربانی مهر با بیان اینکه تبلیغات امسال با دوره‌های قبل تفاوت دارد و باید در کنار شور و نشاط انتخاباتی، رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود تصریح کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی در بحث مشارکت حداکثری در انتخابات نقش اساسی دارند و بسیار تاثیرگذار هستند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری همدان نیز از برگزاری دوره آموزشی انتخابات الکترونیک ویژه کارشناسان فرمانداری‌ها خبر داد و گفت: تمامی پیش‌بینی‌های لازم برای ضدعفونی کردن شعب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه حتی‌المقدور شعب اخذ رای در مکان‌های سر باز مستقر خواهند شد، گفت: نرم افزار (انتخاب ایران) به منظور شناسایی شعب در دسترس و خلوت برای شهروندان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود افزود: در شهر همدان انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در سایر شهر‌ها نیز به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد.

میرزایی با اعلام اینکه شرایط انتخابات مکانیزه در همدان در ۲۱۲ شعبه وجود دارد اظهار کرد: به‌ازای هر ۵ شعبه یک سرگروه فنی آموزش دیده است و از هفته آینده نیز آموزش کاربران در شهر همدان آغاز خواهد شد.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان عنوان کرد: همچنین برای هر شعبه در همدان به طور متوسط سه صندوق الکترونیکی پیش بینی شده است تا شهروندان با تراکم مواجهه نشوند کما اینکه امکان اضافه کردن تا چهار صندوق نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای در استان مجهز به دستگاه احراز هویت است ادامه داد: این دستگاه‌ها علاوه بر احراز هویت شهروندان، از رای افراد فوتی، تکراری و رای زیر ۱۸ سال نیز جلوگیری می‌کند.

میرزایی افزود: همچنین تعدادی دستگاه پشتیبان احراز هویت و صندوق الکترونیکی نیز به عنوان جایگزین در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم در سریع‌ترین زمان جایگزین دستگاه‌ها شوند.

302499