توقف تیم های گیلانی در رقابت های هفته بیست و یکم لیگ دسته یک

هفته بیست و یکم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور از دوشنبه شب در حالی آغاز شد که تیم های گیلانی نتوانستند از سد رقیبان خود عبور کنند. شکست غیرمنتظره ملوان بندر انزلی، چهارمین شکست پی در پی شهرداری بندر آستارا و توقف تیم چوکای تالش مقابل حریف خود از نتایج رقابتهای این هفته تیمهای استان در لیگ دسته اول بود.
تصویر توقف تیم های گیلانی در رقابت های هفته بیست و یکم لیگ دسته یک

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برابر آرمان گهر سیرجان مغلوب شد، تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نیز مقابل تیم بادران تهران شکست خورد و تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان مقابل گل ریحان البرز به نتیجه مساوی دست یافت.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دیداری خارج از خانه در هفته بیست و یکم در سیرجان مقابل تیم آرمان گهر قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریفش شد و شکست غیرمنتظره ای را متحمل شد تا روند صعودی این تیم متوقف شود.

ملوانان که طی چند هفته اخیر به خصوص در نیم فصل دوم نتایج خوبی را کسب کرده و به تیم های صدر جدولی نزدیک شده بودند، برابر تیم نه چندان مطرح آرمان گهر سیرجان مغلوب شدند تا دوباره روند رو به رشد این تیم متوقف شود.

این در حالی است که اکثر طرفداران تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و حتی کارشناسان انتظار داشتند که این تیم بتواند برابر آرمان گهر به برتری رسیده و با کسب سه امتیاز این بازی به بندرانزلی بازگردد تا فاصله این تیم با مدعیان کم تر شود.

اما تیم فوتبال ملوان در این دیدار مغلوب یکی از تیمهای ضعیف لیگ دسته اول شد تا همچنان فاصله این تیم با مدعیان لیگ افزایش یافته و برای اینکه ملوانان دوباره خود را به تیمهای صدرنشین نزدیک کنند و یکی از مدعیان باقی بمانند، نیاز به پیروزی در بازی خانگی خود و همچنان کسب امتیاز از سایر حریفان دارد.

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول در هفته بیست و یکم این مسابقات در دیداری خانگی ، با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم بادران تهران مغلوب شد تا روند نزولی این تیم همچنان ادامه یابد.

تیم شهرداری بندر آستارا که عنوان قهرمانی نیم فصل اول را در اختیار دارد و بالاتر از تمامی مدعیان لیگ در صدر جدول قرار گرفت، در نیم فصل دوم نتایج بسیار ضعیفی را کسب و در هر چهار بازی متحمل شکست شد تا در پایان هفته چهارم دور برگشت، ضعیف ترین تیم معرفی شود.

این در حالی است که پایان رافت و چند بازیکن شهرداری بندرآستارا حدود دو هفته گذشته از این تیم جدا شدند و تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در دیدار برابر تیم بادران تهران، بدون سرمربی رو در روی این تیم قرار گرفت تا مشکلات شهرداری بندرآستارا بیش از پیش افزایش یابد.

گرچه گفته می شود که مسئولان باشگاه مقداری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده اند اما این پرداخت های دیرهنگام، تاثیری در روحیه بازیکنان نداشت و تیم شهرداری بندر آستارا در یک دیدار ضعیف، با سه گل مغلوب بادران شد تا همچنان در حسرت کسب امتیاز در دور برگشت این رقابت ها باقی بماند.

در جریان دیدار تیم های شهرداری بندرآستارا و بادران تهران که به دلیل عدم نور کافی ورزشگاه وحدت آستارا، در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد، در نیمه اول هر دو تیم یک بازی متعادلی را از خود به نمایش گذاشتند اما تیم فوتبال بادران تهران از اولین فرصت جدی خود نهایت استفاده را برد و به گل برتری دست یافت و در دقیقه ۴۰ این دیدار اکبر آفاق بازیکن این تیم اولین گل بازی را به ثمر رساند.

در نیمه دوم تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا بازی را هجومی آغاز کرد اما تیم بادران تهران به خوبی کنترل بازی را در دست داشت و در این نیمه نیز موفق شد دو گل دیگر به ثمر برساند تا یک پیروزی پرگل و دلچسب خارج از خانه را کسب کند.

در دقیقه ۵۶ ایمان غلامی موفق شد دومین گل بادران تهران را به ثمر برساند و در دقیقه ۸۸ نیز امیر زلیکانی بازیکن تیم بادران پس از لحظاتی از ورودش به زمین بازی سومین گل تیمش را به ثمر رساند تا تیم شهرداری بندرآستارا چهارمین شکست متوالی خود را تجربه کند.

به هرحال مسئولان باشگاه شهرداری بندرآستارا باید هر چه زودتر مشکلات این تیم را برطرف و کادرفنی آن را مشخص کنند تا این تیم در ادامه رقابت های لیگ دسته اول کشور همانند دور رفت، با صلابت حضور یافته و سرانجام رتبه قابل قبولی را کسب کند.

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور در هفته بیست و یکم این مسابقات در دیداری خارج از خانه مقابل تیم انتهای جدولی گل ریحان البرز قرار گرفت که در نهایت این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

این دیدار که به نوعی نبرد تیم های انتهای جدولی بود، سرانجام با کسب نتیجه مساوی خاتمه یافت تا تیم فوتبال چوکا تالش یک امتیاز از این بازی خارج از خانه کسب کند و تنها نماینده گیلان باشد که در این هفته موفق به کسب امتیاز شد.

این در حالی است که علی لطیفی سرمربی تیم فوتبال چوکا تالش هفته گذشته از سمت خود کناره گیری کرد و مسئولان باشگاه نیز مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند که در نهایت پاشازاده در اولین حضورش روی نیمکت چوکا، توانست یک امتیاز کسب کند.

البته باید منتظر ماند و دید که پاشازاده در ادامه رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور به همراه تیم فوتبال چوکا تالش چه نتایجی را کسب خواهد کرد و آیا موفق خواهد شد که این تیم را از انتهای جدول جدا و تا میانه های جدول رده بندی برساند و یا نتایج ضعیف چوکا ادامه خواهد یافت.

تا پایان هفته بیست و یکم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور ، تیم های ملوان بندرانزلی و شهرداری بندر آستارا با کسب ۳۱ امتیاز و به دلیل تفاضل گل ، به ترتیب در رتبه های هفتم و هشتم قرار دارند و تیم چوکا تالش نیز با ۲۰ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم به صورت دوره ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم رقابت می کنند که تیم های ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

منبع: ایرنا

283708