مدیر کل محیط زیست استان یزد:

اجرای پویش «پوسماند» در یزد/ واحد‌های آلاینده یزد روزانه ۵مرتبه کنترل می شوند

مدیر کل محیط زیست استان یزد از اجرای پویش محیط زیستی« پوسماند» در این استان خبر داد.
تصویر اجرای پویش «پوسماند» در یزد/ واحد‌های آلاینده یزد روزانه ۵مرتبه کنترل می شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، نیره پورملائی دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به صنعتی بودن استان گفت: صنعتی بودن یزد می تواند منجر به اثرات مخربی بر روی محیط زیست شهری ما بگذارد که بر همین اساس یکی از اقدامات موثر عدم صدور مجوز برای احداث صنایع در دشت یزد اردکان بوده است.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان یزد افزود: در حال حاضر مجوز صنایع آلاینده نظیر کاشی و فولاد در این پهنه صادر نمی شود و این صنایع به پهنه یزد طبس و یزد بافق مستقر می شوند.

وی با اشاره به پایش و نظارت بر صنایع آلاینده هوا در استان تصریح کرد: در این زمینه با توجه به کمبود نیروی انسانی نمی‌توانستیم تصویر جامعی از واحد‌های آلاینده داشته باشیم بنابراین برای اولین بار در کشور بزرگترین واحد پایش محیط زیست را ایجاد کردیم و در حال حاضر می توانیم روزانه ۵مرتبه واحد ها را پایشو نظارت کنیم که منجر به شناسایی واحد‌های متخلف و اخذ عوارض آلایندگی شده که به شهرداری ها پرداخت و درآمد خوبی را برای آنان ایجاد می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از شهردار محترم میخواهم بر هزینه کرد این عوارض نظارت جدی وجود داشته باشد چرا که این عوازض باید در زمینه بهداشت محیط زیست و عمران شهری هزینه گردد.

پورملائی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات ارزشمند در زمینه پسماندها و نخاله های شهری اظهار داشت: این موضوع یکی از معضلات شهری است که در یزد به همت شهرداری خدمات بزرگی انجام شده ضمن اینکه پویشی هم توسط فعالان محیط زیست با عنوان پوسماند راه اندازی شده که خود بنده هم در آن مشارکت دارم و در کاهش شیرابه زباله ها اثر گذار است.

وی در تشریح این پویش ابراز داشت: در این پویش پوست میوه ها در یک فضای باز خشک شده و سپس به شهرداری تحویل می گردد که به مصارف دامداری ها می رسد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش مدیریت پساب های حاصل از فاضلاب شهری و بازگرداندن آن ها را به چرخه مصرف حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: این اقدام به خوبی تحت نظارت سازمان انجام می شود که نقشموثری در مدیریت آب استان دارد.

پورملائی همچنین از اجرای طرح سیاهه آلودگی در یزد خبر داد و گفت: در این طرح که برای کلان شهرها در نظر گرفته شده توانستیم برای یزد هم مصوبه بگیریم که بر اساس آن سهم آلاینده های هوا در محیط زیست شهری مشخص می شود و طرح مطالعاتی آن تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

حیران_اسنان یزد

302396