پرسون گزارش می‌دهد؛

پایان 12 سال نخست وزیری در انتظار بنیامین نتانیاهو

با تشکیل دولت ائتلافی میان حزب یامینا و آینده‌ای هست، نخست وزیری بنیامین نتانیاهو بعد از چندین سال پایان می‌یابد. 
تصویر پایان 12 سال نخست وزیری در انتظار بنیامین نتانیاهو

به گزارش سایت خبری پرسون، درگیری‌های میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی این بار در شرایط متفاوتی بود و شاهد استفاده از انواع پهبادها از سوی نوار غزه در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی بودیم. جنگ 12 روزه این دو در نهایت به ایجاد آتش بس میان طرفین منجر شد که در تضعیف قدرت بنیامین نتانیاهو و حمایت از احزاب مخالف وی نقش داشت.

نفتالی بنت، رهبر حزب یامینا اسرائیل و یائیر لاپید، رهبر حزب آینده‌ای هست این کشور بر سر ایجاد یک کابینه ائتلافی و یا چرخشی هماهنگ شده‌اند. به گونه‌ای که ابتدا بنت و سپس لاپید نخست وزیر اسرائیل شوند. این مسئله به معنای پایان بیش از یک دهه نخست وزیری نتانیاهو در این کشور و شکست تلاش‌های وی برای دستیابی مجدد به قدرت است.

مخالفت با تشکیل کابینه چرخشی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتحاد دو حزب مخالف خود را خطری برای امنیت اسرائیل دانسته و همچنان در خصوص اتمام دوران تصدی خود تردید دارد.
نتانیاهو در تلاش برای ممانعت از امکان تشکیل ائتلاف مخالفان، به گیدئون سعر، رئیس حزب امید جدید پیشنهاد داد کابینه‌ چرخشی سه‌جانبه تشکیل دهند که ابتدا سعر به مدت ۱۸ ماه نخست‌وزیر باشد و بعد از آن خود نتانیاهو به مدت دو سال و سرانجام نوبت به بنت رئیس حزب یامینا رسد و تنها شش ماه در این سمت باشد. سعر این پیشنهاد را رد و اعلام کرده توافقی در کار نیست و آن‌ها خواستار جایگزین کردن نتانیاهو هستند.

اعتراضات مردمی علیه بنیامین نتانیاهو

جنبش موسوم به پرچم سیاه هر هفته، شنبه در اعتراض به سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری تجمعاتی می‌کند. آنها بر فساد نتانیاهو تاکید می‌کنند و حال به حمایت از احزاب مخاف کابینه مستقر پرداخته و از حضور نخست وزیر جدید در کشورشان خوشحال هستند.

حضور احزاب مختلف در اسرائیل

حضور احزاب مختلف در رژیم اشغالگر صهیونیستی نشان از این دارد که هر چند آنها متجاوز به حقوق فلسطینی‌ها و یا سایر کشورهای همسایه خود هستند؛ اما یک جامعه دموکراتیک را برای مردم خود ایجاد کرده‌اند و هر نوع تغییر و تحولی از با تصمیم احزاب رخ می‌دهد. همچنین وجود اعتراضات مردمی نیز نشانه‌ای دیگر از این ادعا است که در منطقه خاورمیانه شاهد حضور یک کشور دموکراتیک واقعی همانند کشورهای غربی برخلاف بعضی رویه موجود در منطقه هستیم.

302259