مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد؛

حضور نیروهای آموزش دیده در خانه های هلال، فرصت طلایی برای نجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در آیین افتتاح پنجمین خانه هلال در شهرستان خاتم و روستای احمد آباد به نام خانه هلال شهیدزارع گفت: حضور نیروهای آموزش دیده در خانه های هلال، فرصت طلایی برای نجات است.
تصویر حضور نیروهای آموزش دیده در خانه های هلال، فرصت طلایی برای نجات

به گزارش پرسون از یزد، محسن حرازی زاده یزدی در آئین افتتاح خانه هلال روستای احمد آباد شهرستان خاتم که با حضور مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان ، بخشدار،شورای شهر و شورای روستا،شورای اجرایی هلال احمر خاتم و همچنین خانواده شهید زارع و اعضا خانه هلال روستای احمدآباد اظهار داشت: امروز اتفاق خوبی به نام یک شهید عزیز روی داد و خانه هلالی در شهرستان خاتم روستای احمدآباد افتتاح شد که امیدواریم باعث حیر و برکت در این مطقه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: خانه هلال دارای فلسفه وجودی مهمی است، در این راستا جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و براساس 7 اصل اساسی همانند فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه و بی غرضی و ...تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: عمده فعالیت ها برپایه و اساس داوطلبانه است و شهروندان و جامعه هدف به صورت داوطلبانه با جمعیت همکاری دارند و اهداف جمعیت هلال احمر، اولویت فعالیت های امدادی در بلایا و حوادث است.

حرازی زاده یزدی بیان کرد: بحث توانمندسازی نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات اهمیت زیادی در تحقق اهداف دارد و بعد توان بخشی در کمک هاست، ان چه اتفاق افتاده است در راستای این اهداف است تا خدمتی را در جامعه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خانه های هلال اتفاق خوبی است که از مرداد و تیرماه در مناطق دوردست کلید خورد است، در سطح استان، روستاهایی هستند که بیش از 100 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و این خانه ها بنا می شود تا در موقع حادثه، زمان امدادرسانی کوتاه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: حضور نیروهای آموزش دیده در خانه های هلال، فرصت طلایی برای نجات است، خدا را شاکریم این جا شستمین خانه هلال افتتاح می شود و با همراهی دهیاری مناطق و اهالی می توانیم اهداف را تحقق سازیم.

وی گفت:خانه های هلال با این اهداف راه اندازی شد و سامانددهی فعالیت ها و ارائه خدمات گسترده و ایجاد گروههای جهادی نیز در آن انجام می شود و حتی در طرحی توسط خانه هلال، 6 زندانی آزاد شد و حرکت هایی چون جمع آوری کمک ها و طبخ نان و خدمت رسانی نیز اتفاق می افتد.

حرازی زاده یزدی افزود: این خانه های هلال در جهت تجمع جوانان شکل گرفته است و می تواند مراکزی امن برای حرکت های جهادی و خلاقانه باشد و رویدادهای بزرگی اتفاق بیفتد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: در قالب حرکت های جهادی با بسیج اقداماتی شکل گرفت و طرح فزایش تاب آوری اجتماعی با کمیته امداد داشتیم که در ان زنان و دختران 30 تا 40 سال تحت آموزش های لازم قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: این مراکز نیروهایی را آموزش می دهند که آشنا به منطقه جغرافیایی و اقوام هستند و آموزش امداد را دیده اند و می توانند خدمات اولیه را ببینند تا تیم های بعدی برسند.

وی تصریح کرد: می توان این خانه های هلال را با همراهی شورای اسلامی و شورا و فرمانداری و تلاش در جمعیت هلال احمر توسعه داد و امید است این خانه هلال مایه خیر و برکت باشد.

شایان ذکر است در سال گذشته در شهرستان خاتم در مناطق چاهک،مروست،ترکان و کرخنگان خانه هلال افتتاح و راه اندازی شده بود که خانه هلال احمدآباد پنجمین خانه هلال در شهرستان خاتم بود که افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

302157