انجام 34 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد دریک ماه گذشته

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام 34 مورد حادثه و امدارسانی به 77 نفر حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر استان در اردیبهشت ماه 1400 خبر داد.
تصویر انجام 34 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد دریک ماه گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: 34عملیات امداد و نجات در اردیبهشت ماه که شامل 10 عملیات جاده ای، 9 مورد خدمات حضوری ، 1 مورد مناسبتی، 2 مورد دریایی و ساحلی، 3 مورد خدمات شهری ، 5 مورد سیل و آب گرفتگی و 4 عملیات کوهستان بوده است.

حسینی افزود: طی این عملیات ها 77 نفر دچار حادثه شدند که 27 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 9 نفر در خدمات حضوری، 3 نفر در عملیات دریایی و ساحلی ، 3 نفر در خدمات شهری، 28 نفر در سیل و آب گرفتگی، 7 نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را 6 نفر و همچنین توزیع 10 بسته غذایی در میان حادثه دیدگان را در یک ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات رسانی 48 تیم به حادثه دیدگان حسینی افزود: 196 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 48 تیم به همراه 21 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 2 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 19 دقیقه و 36 ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را 1 ساعت و 26 دقیقه و 48 ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده از تاریخ 1 اردیبهشت ماه 1400 لغایت 31 اردیبهشت ماه 1400 می باشد.

290889