آیین اعلام رسمی بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران

آئین اعلام رسمی انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ امروز، دهم خردادماه با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار می شود.
تصویر آیین اعلام رسمی بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، آئین اعلام رسمی انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ دوشنبه، دهم خردادماه با حضور مدیران کشوری و استانی در سالن کوثر استانداری برگزار می‌شود.

بر همین اساس این مراسم با تلاوت سیدعباس هاشمی، قاری بین‌المللی کشورمان از اهالی بوشهر آغاز می‌شود و پس از آن فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته برای انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ ارائه می‌دهد.

ارائه سخنانی از سوی حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم و سخنرانی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از دیگر بخش‌های این مراسم است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری بوشهر و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهدای لوح افتخار بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی سال ۱۴۰۰ و رونمایی از برنامه عملیاتی و پوستر بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ از دیگر بخش‌های این مراسم است.

سخنرانی، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر و نیز عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از این مراسم است. در ادامه عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مطالبی را بیان خواهد کرد.

منبع:مهر

302128