شهردار زنجان:

مردم در انتخابات به خوبی ادای دین خواهند کرد

شهردار زنجان، گفت: مردم در این انتخابات هم نقش خود را به عنوان صاحبان انقلاب، به درستی ایفا خواهند کرد.

تصویر مردم در انتخابات به خوبی ادای دین خواهند کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حبیب ملایی یگانه، افزود: با توجه به مسائل سیاسی حاکم بر منطقه و نیز بحث‌هایی که در خصوص توافق هسته‌ای و مسائلی از این دست، وجود دارد، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت خاصی برخوردار است.

شهردار زنجان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور گسترده در انتخابات فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، اظهار داشت: طبق تاکیدات رهبری، همه مردم باید به تکلیف شرعی، قانونی و ملی خود عمل کرده و به صورت گسترده در این انتخابات، شرکت کنند تا میزان مشارکت بیشتر و آرای ماخوذه، پشتوانه خوبی برای رییس جمهوری منتخب باشد.

وی به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث مدیریت شهری هم، مردم هرچه بیشتر مشارکت کنند، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت و نفرات شایسته، واجد شرایط و دارای صلاحیت لازم برای تصمیم‌گیری در مدیریت شهری، انتخاب می‌شوند.

شهردار زنجان با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، ارائه گزارش عملکرد اقدامات را از سوی مسئولان، راهکاری مناسب برای ترغیب مردم در راستای حضور و مشارکت پرشور در پای صندوق‌های رای عنوان کرد و افزود: متاسفانه در محافل و نشست‌ها، بیشتر روی نقاط ضعف تاکید می شود و شاید آنگونه که باید، به اقدامات اثربخشی که در دوره‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، انجام گرفته، پرداخته نشده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه باید بیش از آنچه که تاکنون گفته شده است، روی عملکردها و اقدامات انجام شده تاکید شود، گفت: نباید فراموش کنیم که دستاوردهای به‌وجود آمده در بخش‌های گوناگون، نتیجه تلاش‌های همه مسئولان در ادوار مختلف است که متاسفانه به این موضوع کمتر پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید عملکردها بیشتر بازگو شود و تفاوت‌های شاخص‌ها در دوران قبل و بعد از انقلاب برای مردم بیان شود، افزود: اگر تبیین قدرت و جایگاه فعلی کشورمان در منطقه به درستی انجام شود، قطعا تاثیر بیشتری درنگرش مردم و حضور آنها در پای صندوق‌های رای خواهد داشت.

شهردار زنجان با اشاره به اهمیت سیاسی انتخابات پیش‌رو، گفت: قدرت ایران در منطقه بر کسی پوشیده نیست و به واسطه آن، معادلات منطقه به هم خورده است.

وی تاکید کرد: رخدادهای اخیر از جمله پیروزی مقاومت ۱۲ روزه غزه، خروج آمریکا از افغانستان و پیروزی‌های مردم در یمن و عراق همه شواهدی بر این ادعا و موید سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

شهردار زنجان به پیروزی اخیر بشار اسد و اخذ رای بیش از ۹۵ درصدی شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری سوریه اشاره کرد و افزود: این پیروزی و مشارکت بالای مردم، همه کسانی را که چشم طمع بر سوریه دوخته بودند، نا امید کرد.

یگانه با بیان اینکه تاکید همه، به‌ویژه مکتب شهید قاسم سلیمانی که نقش شهادت وی در پیروزی های اخیر در منطقه، هم نمایان می‌شود این است که حضور ما باید پرشورتر از گذشته باشد گفت: مردم ما نیز باید با همین قدرت و صلابت و حتی با نتیجه بهتر از انتخابات ریاست جمهوری سوریه، در صحنه باشند و بتوانیم بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهیم.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: به رغم همه فراز و فرودهای ۴۲ ساله بعد از انقلاب، مردم همیشه اطاعت خودشان را از نظام و ولایت نشان داده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم قطعا از این امتحان هم، سربلند بیرون می‌آیند چون مردم ما بهترین مردم هستند و اگرچه مشکلات و نقاط ضعفی در کشور وجود دارد، این نقاط ضعف اما، با حضور پرشور مردم پوشش داده می‌شود.

شهردار زنجان گفت: اگر استقبال کمتر باشد نتیجه آن، هم در سطح بین‌المللی و هم در سطح داخلی، شایسته مردم و کشورمان نیست.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا، اولین میان‌دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

302067